Vinderea afacerii

saless

În articolul precedent am atins tangențial subictul ”negogiere”. Astăzi vom aborda un subiect la fel de interesant și anume, Vinderea Afacerii. Vom vorbi în continuare despre câțiva pași pe care îi puteți face în această privință.

Valoarea și prețul acesteia

În primul rând este necesară o evaluare a afacerii și o stabilire concretă a valorii de piață. Pentru a face asta va trebui să luați în calcul tipul afacerii, vechimea acesteia pe piață și locația unde se găsește aceasta.

În ceea ce privește tipul afacerii, acesta poate fi diferit de la afacere la afacere iar asta poate mări sau micșora valoarea afacerii, în funcție și de mediul economic în care se desfășoară. Vechimea însă îi poate doar crește valoarea pentru că acest lucru înseamnă că afacerea are deja o reputație bine stabilită, e recunoscută și apreciată mărturie stând faptul că se află încă pe piață.

Locația însă, poate mări valoarea afacerii sau o poate scade în mod dramatic. Adică nu puteți să îmbuteliați apă pură de izvor iar locația voastră să fie în Deșertul Sahara.

Din alt punct de vedere, dacă locația voastră se află într-un punct din univers unde totul este foarte scump valoarea afacerii voastre poate scade, deoarece gândiți-vă, dacă nu vă permiteți să locuiți în zona în care munciți asta adaugă la costurile afacerii voastre pentru că în cazul în care aveți angajați salariile acestora trebuie să le acopere cheltuielile de deplasare sau să fie suficient de satisfăcătoare pentru ca aceștia să accepte să lucreze pentru voi. Locația poate scade valoarea afacerii voastre dar în sens contrar reciproca este de asemenea valabilă pentru că dacă afacerea voastră este situată undeva unde mâna de lucru este foarte ieftină costurile întreținerii acesteia ar putea fi și ele foarte mici.

Informaiți legale și documente

Pasul 2 are legătură cu pregătirea documentelor. Printre lucrurile care vor fi necesar a fi incluse și aduse spre verificare potențialilor cumpărători sunt următoarele:

– declarațiile pe venit din ultimii ani

– o contabilizare a echipamentelor operate de afacere, aici includem mașini de transport, echipamente speciale și orice fel de utilaje care fac afacerea funcțională și de care aceasta dispune.

Indiferent de mediile în care căutați cumpărători pentru afacerea voastră o idee bună este să ”nu dați anunț la știri” deoarece cu cât știe mai puțină lume cu atât mai bine este. Altfel este posibil ca lumea să creadă că afacerea voastră suferă dificultăți iar valoarea afacerii ar putea scade, în plus este posibil ca, cumpărătorul să dorească o achiziționare privată.

Important

Fiți siguri că furnizați datele exacte și corecte cu privire la afacerea voastră, pregătiți documentle cu atenție. Astfel pregătiți situațiile financiare și contabile ale firmei în variantă completă.

Cunoașterea cumpărătorului

Întrebările pe care le veți adresa potențialilor cumpărătorii ar trebui să fie formulate înainte de întâlnirile cu aceștia.

Considerați următoarele întrebări:

Este potențialul cumpărător serios cu privire la achiziționarea afacerii voastre? Următoarele  întrebări ar trebui să vă releve răspunsul.

Câtă experiență de afaceri are prezumptivul cumpărător? Și mai bine de atât, are acesta cunoștințe în domeniul în care activează afacerea voastră?

Dispune cumpărătorul de suficient capital financiar pentru a-și permite o astfel de achiziție?

Negocierile

Să presupunem că unul dintre ofertanți vă face o ofertă. Lucrurile la care ar trebui să vă gândiți în primul rând și să le luați în considerare sunt următoarele:

Prețul. este o idee bună să evitați să cereți mai mult decât face. Datorită faptului că ați pregătit documentele pentru a fi puse la dispoziția cumpărătorilor, este probabil să cunoașteți cu exactitate valoarea afacerii voastre, de aceea asigurați-vă că sunteți rezonabili.

Termenii și Condițiile în care se constituie tranzacția. Aici putem menționa situația în care se vor afla eventualii voștrii angajați după preluarea conducerii de către noul proprietar, mutarea afacerii sau oprirea acesteia etc.

Atractivitatea afacerii voastre

Un lucru care vă este permis este înfrumusețarea afacerii voastre prin adăugarea cât mai multor elemente care îi pot adăuga valoare. Acest lucru vă este permis ba chiar recomandat însă amintiți-vă să solicitați un preț corect pentru aceasta. În vederea creșterii valorii afacerii voastre și pentru a o înfrumuseța pe baze solide puteți constitui o bază cu clienții fideli pe care să o furnizați odată cu documentele justificative. Un alt punct în favoarea afacerii voastre poate fi reprezentat de furnizarea listei voastre de furnizori odată cu cea a clienților și angajatorilor afacerii voastre.

Motivele pentru care v-ați putea decideți să vă vindeți afacerea pot fi diverse, de la cele personale/familiale la cele financiare, schimbarea stilului de viață sau a locației.

Ceea ce puteți face pentru a obține un preț cât mai bun în schimbul afacerii voastre ați aflat mai sus, așa că..

Succes!

Etichete: , , Filled Under: Dezvoltarea afacerii,Marketing și vânzări Posted on: 22 March 2016

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania