Salut!
Comunicarea este necesară în vederea succesului oricărei afaceri. Planul de comunicare vine în sprijinul afacerii noastre dar și a conștienitizării publicului cu privire la existența afacerii, a produselor și/sau a serviciilor acesteia. În lipsa unui plan de comunicare, publicul nu poate afla de existența noastră.
În afaceri, există două tipuri de comunicare, cel intern și cel extern.
Comunicare internă
Când ne referim la comunicarea de tip intern, vorbim de fapt despre menținerea atmosferei în interiorul afacerii. Astfel comunicarea joacă un rol foarte important în atragerea de personal cu abilități în avansarea afacerii. În calitate de antreprenori, rolul nostru în legătură cu comunicarea, este acela de a îndruma și motiva acest personal prin diverse forme de comunicare. Printre aceste forme regăsim discuțiile formale și informale, mesajele de email, apelurile telefonice etc.
Brandul sau imaginea afacerii este și ea o formă de comunicare. De exemplu, emblema sau numele afacerii transmit mesaje în legătură cu cine suntem (ca afacere), dar și ce susținem.
În acest fel, fie că avem de scris o scrisoare clasică sau un email, acestea trebuie să conțină elemente de identificare precum:
Emblema spune cine suntem
Antetul este esențial convingerii destinatarului.
Restul elementelor (adresa, numere de telefon etc.), trebuie să ateste seriozitatea și profesionalismul expeditorului.
Comunicare externă
Când vorbim însă, de comunicarea de tip extern facem apel la transmiterea mesajului la publicul țintă și a trezi atenția acestuia cu privire la produsele și/sau serviciile pe care le vinde afacerea noastră dar și pentru a determina cumpărarea acestora.
Această formă de comunicare utilizează publicitatea sub diferitele ei forme (scrisori electronice sau clasice, website-uri sau broșuri/fluturași, apeluri telefonice), cât și tot ceea ce poate transmite mesajul la public pentru a stârni conștientizarea de care vorbeam.
O comunicare eficientă în afaceri, are nevoie de unelte specifice care să îi faciliteze transmiterea mesajului cu exactitate.
Vorbind despre aceste unelte indispensabile, vom enumera câteva:
Liniile telefonice fixe
Telefoane mobile, de asemenea
Calculatoare de birou
Laptopuri
Liniile teefonice fixe
Acestea sunt necesare în vederea preluării mesajelor vocale de la parteneri de afaceri sau clienți. De asemenea, pot fi folosite la transmiterea mesajelor automate, atunci când ora de muncă a expirat și nu mai este nimeni la birou pentru a răspunde.
Telefoane mobile
Acestea sunt folosite în comunicarea pe teren/în deplasare. Aceste telefoane așa-zis inteligente, pot fi folosite inclusiv ca o extensie a computerului de birou sau personal. Telefoanele inteligente sunt capabile de preluarea mesajelor vocale, text, email sau de altă natură.
Rețele sociale și mesaje instant
Mesajele instant, sunt astăzi, cea mai populară formă de comunicare, acestea surclasând în mod dramatic comunicarea de tip vocal (apeluri telefonice).
Rețelele sociale permit comunicarea cea mai la îndemână și sunt folosite de afaceri în sensul acesta pentru distribuire de conținut și pentru o implicare directă a altor afaceri dar și a potențialilor cumpărători. Acestea crează oportunități uriașe pentru toate părțile implicate, afaceri și public țintă.
Website
Website-urile de afaceri și blogurile asociate acestora sunt utilizate în vederea construirii de raporturi de afaceri dar și pentru vânzarea produselor sau a serviciilor. Un efeort susținut poate conduce la crearea de nișe noi, ceea ce înseamnă noi surse de profit, pentru afaceri.
Succes!
Spune-mi ce crezi...