Trucuri pentru o comunicare eficientă

Salut!

Comunicarea este, după cum am mai spus, foarte importantă.

Vi-l amintiți pe Ministrul Altă-ntrebare?

Acolo, se spune că a fost o greșeală de comunicare. Din punctul meu de vedere, a fost prostie crasă dar și o problemă gravă de comunicare.

Cuvintele sunt foarte importante, modul de exprimare și cuvintele folosite pot produce un efect asupra audienței, asupra modului în care aceasta ne privește, asupra convingerii și înțelegerii acesteia.

Comunicarea este o abilitate care se poate studia și însuși dar, a avea acreditări în comunicare nu dovedește în mod deosebit că și dispunem de această abilitate. Limba de lemn încă bântuie prin lume, mai ales în România..

Se spune că pentru a fi un comunicator eficient, trebuie să te cunoști întâi pe tine însuți.

Apoi trebuie să ști câteva trucuri de bază în comunicare.

1. A fi un ascultător bun este o cerință căreia oricine vrea să devină bun în comunicare trebuie să i se supună. Audiența noastră trebuie să se simtă în siguranță și să vadă în noi parteneri. În sensul acesta, am putea practica în oglină pentru a ne auzi propria voce și pentru a ne asigura că suntem suficient de convingători.

2. Se spune că vorbim cu gesturile mai mult decât vorbim cu gura, ochiii pot spune multe , fără pronunțarea vre-unui cuvânt. De aceea contactul vizual trebuie să fie constant astfel încât concentrarea asupra audienței să nu se piardă.

3. Se spune, de asemenea că, umorul cucerește orice audiență, mare sau mică. Nu e mai puțin adevărat că umorul ne creează și nouă o stare de confort și ne face să ne apropiem încă și mai mult de cei ce ne ascultă. Așadar, este o idee bună să presărăm glumițe în conversațiile noastre. Identificarea cu publicul este esențială, așa că umorul ne poate ajuta dar o idee la fel de bună este să studiem și psihicul uman pentru ca integrarea să fie veridică.

În umor e bine să avem modestia de a ne accepta limitele și să nu ”facem pe proștii” doar pentru a provoca un râs forțat. Nimănui nu-i plac proștii, în plus, nimeni nu acceptă fără un pic de ipocrizie, proștii și nimeni nu acceptă ipocrizia dacă nu are ceva de câștigat, un astfel de comportament ne poate aduce deservicii serioase.

4. Dacă ochiii spun de multe ori, totul, un chip luminos poate fi un instrument foarte puternic atunci când comunicăm un mesaj, în consecință zâmbetul să nu lipsească de pe chipul nostru oridecâteori ne adresăm cuiva.

Aceste mici trucuri în comunicare, sunt menite să ne confere siguranță dar și să ne ghideze însă, ceea ce contează cel mai mult este practica comunicării este să ne pregătim. Arta de a comunica este un talent iar cu acesta te naști sau îl câștigi prin practică.

Problema în menținerea unor conversații dificile este că ne schimbă atitudinea, de aceea este bine să ne cunoaștem pe noi înșine în așa măsură încât să căpătăm un control asupra tendinței de a juca teatru și de a ne manifesta mai degrabă un rol decât o sinceritate bine pusă în practică. Sinceritatea este una dintre cele mai importante caracteristici ale unei comunicări eficiente.

Succes!

Etichete: , , Filled Under: Dezvoltare personală Posted on: 11 March 2017

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania