
Există în afaceri o vorbă celebră care spune că ”clientul are întotdeauna dreptate”. Acesta poate fi parțial confuz, dur, încăpățânat sau chiar greșit informat și schimbător dar niciodata nu greșește.
Motivul real al existenței afacerii voastre nu este acela ca voi să faceți profit, să creșteți o afacere prosperă, să o vindeți și să vă îmbogățiți nu ci cumpărătorii cărora se adresează afacerea voastră. Dacă aceștia nu ar exista sau ar avea alte interese decât afacerea voastră aceasta nu ar exista.
Din acest motiv relațiile cu clienții sunt foarte importante. De aceea atenție la modul în care abordați aceste relații. O metodă excelentă ar fi aceea a unei ”întâlniri de amor”. Tratați-vă clienții cu aceeași atenție pe care o acordați în mod ideal unei persoane de sex opus care vă este dragă. Alimentați aceste relații cu obiceiuri bune și cu grijă neobosită.
Din punctul acesta de vedere clădiți relațiile cu fiecare vânzare. În acest mod clienții își vor aminti de afacerea voastră.
Prețuiți următoarele sfaturi privind relațiile de excelență pe care le puteți avea cu clienții:
- Cel mai bun lucru pe care îl puteți face pentru dezvoltarea relațiilor cu clienții este să-i tratați bine. Uimiți-i cu atenția voastră și răspundeți nevoilor lor în calitate de indivizi. Desigur că nu îi veți putea trata pe toți în același fel și nici nu este recomandat dar faceți tot ceea ce vă este în putere să îi faceți să se simtă respectați. Astfel este posibil ca în timp ce un client ar avea nevoie o atenție sporită, un altul ar putea prefera să fie mai retras.
- Accentuați importanța serviciului către clienți anticipând nevoile acestora și mai apoi căutați să le vindeți produsele voastre. Un serviciu bun acordat clienților produce vânzări dar tratând rău clienții sau în mod neadecvat încercând să le vindeți mai mult va aduce întotdeauna deservicii afacerii.
- Asigurați-vă că reprezentați un ajutor pentru cumpărărori și îndrumați-i în rezolvarea problemelor lor. În cazul în care afacerea voastră nu le poate rezolva problema ajutați-i să găsească pe cineva care poate (poate concurența voastră..). Cumpărătorii vor aprecia suportul pe care li-l oferiți chiar dacă voi nu aveți vre-un profit în asta. E ca o investiție pe care o faceți pe termen lung (relațiile cu clienții sunt permanent necesare) iar clienții vor reține faptul că le-ați fost de ajutor.
- ”Toate regulile sunt făcute pentru a fi încălcate” este încă un proverb faimos, unul cu, care nu sunt de acord de data asta de aceea aș reformula. Majoritatea regulilor ar trebui să fie flexibile, astfel ar suna reformularea pe care aș aplica-o eu acestui proverb. Nu spuneți vreodată ”NU, este împotriva regulilor!” unui client care are o solicitare rezonabilă. Principala voastră regulă trebuie să fie satisfacerea clienților.
- Încă un lucru foarte bun pe care îl puteți face în ceea ce privește afacerea voastră este să vă tratați angakații cu aceeași grijă și respect cu, care doriți ca aceștia să vă trateze clienții. Amintiți-vă de faptul că angajații voștrii sunt trimișii voștri cu privire la serviciul acordat clienților. Dacă voi vă tratați angajații în mod înjositor aceștia la rândul lor vor deveni frustrați și vă vor trata clienții așișderea.
- Pentru a impulsiona un comportament din partea angajaților față de clienți este foarte bine să creați un Plan de Relații cu Publicul/Clienții și să îl afișați astfel încât angajații voștrii să îl vadă perfect. Din moment ce aceștia vor înțelege importanța unei relații bune cu clienții, clienții în mod cert vor reveni cu plăcere ori de câte ori vor avea ocazia.
ATENȚIE LA CUM ÎI TRATAȚI PE CEI CE VĂ ADUC BUCURII!
Succes!
Spune-mi ce crezi...