Salut!
Se spune că, bărbatul aduce bani în casă iar femeia îi cheltuie. Acest lucru nu e valabil dooar în România, ci este un adevăr aproape universal, un truism, dacă vreți, prezent în toate culturile lumii.
Astăzi, din punctul de vedere al campaniilor de marketing, lucrurile stau un pic mai nuanțat. Având în vedere, avântul tehnologic care are loc în acest moment la nivel mondial, accentul se pune pe dezvoltarea de produse care să alimenteze acest trend. Una dintre industriile care alimentează nevoia de progres tehnologic este cea a jocurilor electronice. Această industrie a cunoscut o dezvoltare mai mare în acest secol decât a făcut-o oricând înainte de la apariția calculatorului.
Jocurile de orice fel sunt apanajul copiilor dar, în ziua de azi, când industria entertainment-ului este atât de în vogă, mici și mari se angrenează în tot felul de activități distractive. Aceasta fiind realitatea zilei de azi, este de înțeles faptul că majoritatea specialiștilor în marketing, dezvoltă strategii care au ca țintă copiii, în definitiv, ei reprezintă o piață vastă cât lumea.
Strategiile care au ca țintă copiii, prin oferirea de produse specifice acestora, respectiv prin dezvoltarea de jocuri este și motivul pentru care atât de mulți dezvoltatori independenți au apărut, practic, peste noapte. Dezvoltatorii de jocuri indie (dezvoltatori de jocuri independente sunt în prim plan de pe la începutul acestui nou secol.
Deși pare că, campaniile de marketing își concentrează atenția asupra copiilor, elementul determinant al deciziei cumpărării produselor acestora rămâne neschimbat, ”femeia cheltuie banii”, acest principiu își afirmă validitatea și în aceste condiții, mămicile sunt cele care cumpără de fapt.
Așa se face că, femeile au o influență, de cele mai multe ori, determinantă în ceea ce privește vânzarea produselor voastre. Femeile au o influență mare atât asupra copiilor cât și asupra bărbaților, astfel, este o idee bună să faceți din acestea, ținta principală a campaniilor voastre de marketing indiferent ce ar vinde afacerea voastră.
Femeile
În ceea ce privește femeile, câțiva factori de influențabilitate acționează asupra dorințelor și deciziilor acestora. Printre aceștia se numără, educația acestora, independența de care acestea se bucură sau nu, veniturile sunt și ele o parte a factorilor decizionali care stau la baza deciziilor de cumpărare a unor produse sau a altora în ceea ce privește femeile.
Există o mulțime de motive pentru care femeia, ar trebui să stea în centrul oricărei campanii de marketing. Iată câteva dintre acestea:
Când vine vorba de întreținerea familiei, o fi președintele (bărbatul), cel care gestionează deciziile majore, gen ”cumpărăm un apartament, o casă, o mașină etc.”, Dar este administratorul (femeia), cel care se ocupă de restul lucrurilor care țin de viața de zi cu zi, gen ”întreținerea casei, educația copiilor (chiar și când au un job și când se ocupă de propria carieră, da), ieșirile în oraș sau gestionarea finanțelor”.
De aceea, atunci când vă gândiți cum să proiectați produsele sau serviciile voastre, întrebați-vă în ce fel pot fi prezentate beneficiile și calitățile produselor sau serviciilor voastre astfel încât să ajute la rezolvarea problemelor femeilor în general. Nu, nu propun să produceți doar pentru femei, ci să prezentați ca și cum ați face-o pentru acestea. Apoi, calitatea ofertei voastre va putea fi apreciată la adevărata ei valoare.
Campaniile voastre de marketing este bine să prezinte felul în care existența afacerii voastre rezolvă probleme, în consecință, este o idee bună ca voi să arătați femeilor că vă identificați cu ele și că înțelegeți problemele cu, care acestea se confruntă, (o femeie care știe că un bărbat o înțelege și simte ca ea, e mult mai probabil să răspundă acestuia decât oricărui altuia, indiferent de ofertă, femeile sunt creaturi care funcționează în mare parte pe bază de emoție). Acestea sunt ființe mult mai complicate decât bărbații. Acest lucru identifică în femei nu doar ținta produselor și serviciilor voastre dar și mijlocul de distribuire a acestora, femeile sunt în general, agenți publicitari mai eficienți decât bărbații.
Femeile pot fi luate și ca exemplu de specialiști în marketing, având în vedere faptul că tot timpul își fac publicitate..
Acestea fiind spuse, observați de ce este bine, să vă direcționați atenția mai mult către femei.
Succes!
Spune-mi ce crezi...