Salut!
Sunteți emoționați de gândul că vreți să începeți o afacere și tremurați de teamă când vă gândiți că aceasta s-ar putea transforma într-un eșec?
Luând în considerare orice fel de activitate, putem găsi n motive de a ne teme.. Problema nu este teama în sine ci efectele acesteia. Putem găsi motive să ne temem de potențiala eficiență scăzută a unei afaceri, mai cu seamă în România, unde chiar există motive reale de temere cauzate de legislație în general.. Putem însă să ne asigurăm o oarecare eficiență și un oarecare succes pentru orice afacere și până la urmă să ne înlăturăm și temerile, plănuind-o în detaliu. Un proverb spune ”cine nu face un plan de afaceri, face un plan pentru eșec”.. Este și logic, dacă nu ne pregatim în vederea succesului, cum vom știi să ajungem la acesta?
Ideea unei afaceri este în realitate ideea unei vânzări, ca atare primul lucru pe care trebuie să-l știm înainte de a scrie planul de afaceri este, ce anume dorim să vindem. Este vorba despre produse, ne gândim la servicii sau poate o combinație a acestora? Următoarea întrebare este, cui vom vinde, asupra cărui grup sau nișă ne vom focusa atenția? Pare logic însă cei mai mulți din antreprenori nici nu iau în considerare (în mod serios), această întrebare sau se adresează fie unor grupuri prea mari fie unora nesemnificative, ajungând în felul acesta curând la faliment. Ideea este că deși un public mare pare tentant și ușor de abordat, afacerile mici nu de puține ori intră în bucluc încercând să satisfacă un public prea divers (ex. de toate vârstele) apoi dacă firma se adresează unui public restrâns problema este în însăși faptul că luăm în calcul un număr mic de potențiali cumpărători.
Un alt lucru este luarea în considerare a ofertei și cererei de pe piața pe care firma va trebui sa se concentreze. Firma va trebui fie să exceleze in ceea ce produce sau oferă fie să producă sau să ofere lucruri unice pe care alte firme nu le produc sau nu le oferă pentru a reuși să supraviețuiască pe piață. Alegerea unei piețe de desfacere care propune o mare cerere si o mica oferta poate crește considerabil șansele firmei de a reuși. Firma trebuie sa studieze bine către ce se indreaptă trendurile afacerii și ce se cere sau ce este nevoie în legatura cu dorințele consumatorilor. În încercarea noastră de a prognoza trendurile este o uzanță a se gândi strategii viabile pe termen lung. În afaceri mofturile se plătesc și nici un antreprenor cu experiență nu va va spune sa începeți o afacere bazată pe un moft care se va stinge într-un an sau doi, după cum am spus, uzanțele sunt strategii viabile pe termen lung, așa gândește un antreprenor adevarat.
Este critic sa vă gândiți la ce ar putea face firma voastră mai bine decât firmele concurente în domeniul de activitate în care doriți ca această să activeze atunci când decideți direcția în care se va îndrepta firma în general.
Urmatoarele întrebari sunt în mod general logice:
– Ce anume va face ca firma voastra sa se diferențieze categoric de celelalte firme?
– Care va fi lucrul care va face publicul voastru țintă să se decidă în favoarea serviciilor sau produselor voastre în locul tuturor celorlalte?
Trebuie să existe ceva care să vă diferențieze de toate celelalte firme.
Inca un lucru foarte important îl constituie modul în care vă veți face numele cunoscut consumatorilor.
Marketingul și Publicitatea sunt lucruri de o deosebită importanță în încercarea de a face ca firma voastră să își câștige un bun (sau nu) nume si să devină astfel cunoscută consumatorilor voștrii tintă, cu atât mai mult atunci când aceasta este la început.
În cazul în care este posibil angajearea unei alte firme pentru relațiile cu publicul, aceasta poate ajuta afacerea sa reuseasca mai bine și/sau mai repede.
Așadar, teama poate fi înlăturată prin planificare.
Succes!
Spune-mi ce crezi...