
Definiția exactă este oarecum irelevantă în contextul actual al României. Noi vom utiliza denumirea profană a acestui cuvânt care este ”șef”.
Am vizionat de curând un documentar tv unde se prezentau tratamentele la care sunt supuse româncele plecate în Italia să lucreze în sere. Nu am văzut mult din respectivul documentar dar ceea ce am văzut m-a lăsat perplex. Femeile sunt supuse la abuzuri inimaginabile din partea așanumiților patroni italieni.
De aceea astăzi vom vorbi despre relația dintre șef și angajații noi.
Grija
Când angajăm personal nou ne asumăm riscuri și de fapt aceste riscuri dau măsura valorii noastre în calitate de șefi. Atunci când ne asumăm riscuri suntem mai cu băgare de seamă așa că este doar natural să fim mai preocupați cu angajații noi fără a-i neglija pe cei cu ștate mai vechi însă. Acest lucru poate avea un impact semnificativ asupra randamentului acestora.
Notă:
Câteva săptămâni pentru acomodare ar trebui să fie suficiente pentru ca angajații noi să învețe cum decurg lucrurile în firmă.
Ca parte a echipei acesta sau aceasta va avea nevoie de îndrumare adecvată pentru a se dovedi productiv (ă) sau eficient (ă).
În cele ce urmează vom analiza câteva tactici pe care le-ați putea utiliza atunci când aveți angajați noi fie că sunteți proprietari de firmă, manageri sau doar aveți personal nou în subordine.
- Dați dovadă de amabilitate și profesionalism de fiiecare dată când noi resurse umane se adaugă firmei.
- Întotdeauna și indiferent de mărimea sau profilul firmei este o bună practică să aveți o strategie de bun venit și de instruire pentru ca instalarea noilor angajați să fie îndeplinită cu succes. Departamentul de Resurse Umane trebuie să fie o componentă de bază a oricărei firme așa că nu lăsați ca angajați mai puțin experimentați să se ocupe de angajații nou veniți pentru că aceștia reprezintă deasemenea un bun al firmei și personal pe care va trebui să vă bazați. Aplicați metoda aceasta în felul următor:
- Urați-le un bun venit călduros noilor angajați și nu doar îndreptați-i către obiectul muncii lor pentru ca fiind amabili le veți câștiga încrederea și vor depune eforturi să ducă la bun sfârșit lucrul pentru care au fost angajați.
- În calitate de șefi este bine ca cei aflați în subordinea voasstră să vă recunoască, ca atare. Astfel este bine să informați personalul nou în firmă cu privire la rolul vostru în cadrul firmei și la ce anume se așteaptă ca acesta să ducă la îndeplinire. Procedând în felul acesta persoanele nou venite se vor acomoda mai ușor devenind totodată productive și eficiente mai rapid.
- Este o idee bună să îi informați pe angajații noi în legătură cu produsele sau serviciile firmei, cu obiectul de activitate al acesteia punând accentul în principal pe obiectul de activitate cărora aceștia se vor adresa. În felul acesta ei vor deveni mai siguri pe ei și își vor îndeplini sarcinile mai eficient.
- Informați în detaliu personalul nou cu privire la responsabilitățile care îi revin. Subliniez încă o dată (este foarte important), nu lăsați pe seama unor angajați fără experiența necesară această sarcină deosebit de importantă.
- Aduceți-le la cunoștință angajaților noi ce anume așteaptă firma (afacerea, organizația) de la ei și includeți aici practici de ordin etic, standarde de productivitate, metodologie de lucru și chiar vestimentația pe care aceștia este recomandat să o poarte.
- Intrați în amănunte și explicați-le acestora condițiile de lucru (chiar dacă aceștia s-au informat deja înainte de angajare) mai ales în ceea ce privesc următoarele aspecte:
- Orarul de lucru
- Zilele de plată
- Beneficiile suplimentare (dacă acestea există).
- Prezentați angajații noi colegilor de lucru mai vechi din firmă permițându-le acestora din urmă să își facă o scurtă descriere a responsabilităților lor de lucru (creați relații de lucru în echipă).
- Aceste tactici se vor dovedi utile de fiecare dată când vor fi implementate atâta timp cât vă veți respecta colegii de lucru indiferent dacă aceștia sunt nou veniți sau nu. Amintiți-vă că ei lucrează la prosperitatea afacerii.
- Succes!
Spune-mi ce crezi...