Creșterea afacerii
Fiecare afacere trebuie să crească. Majoritatea antreprenorilor români navighează în ape inconfortabile când vine vorba de creșterea afacerii lor și aleg să se conformeze unui status quo mediocru pentru că le lipsește viziunea și voința necesare unei creșteri substanțiale a afacerii lor.
Creșterea economică a unei afaceri poate avea loc în orice condiții ale economiei, un antreprenor iscusit poate scoate profit în orice fel de condiții. Desigur, există și excepții dar acestea nu fac decât să confirme regula unui antreprenor priceput.
Ce anume ar face un antreprenor priceput pentru a-și crește afacerea?
În continuare vom discuta câteva elemente a unei creșteri susținute:
✓ Păstrați-vă baza de clienți
Evitați să pierdeți clienții pe care afacerea voastră I-a câștigat deja prin implementarea unor strategii de atragere a clienților în niște relații mai complexe menite să întărească legăturile în așa fel încât acestora să le fie dificil să treacă la concurență.
- De pildă croiți-vă serviciile și produsele pe baza informațiilor obținute de la cumpărători pentru a avea în felul acesta un avantaj.
- Ocupându-vă de nevoile cumpărătorilor în mod anticipat vă va ajuta să întâmpinați eventuale migrări către concurență și deasemenea vă va oferi încrederea acestora.
- Întâlnirile cu clienții la evenimente ce produc emoție vă pot deasemenea câștiga încrederea acestora făcându-i să vă rămână fideli.
✓ Obțineți clienți noi pe spatele concurenței
Oferiți cumpărătorilor motive să renunțe la serviciile sau la produsele concurenței în favoarea celor oferite de voi. Faceți ceea ce este necesar scăderii costurilor de captare a clienților concurenței. Atragerea clienților concurenței poate fi un proces dificil din acest motiv este bine să dedicați resurse special acestei cauze. Oferirea de servicii și produse de valoare și de calitate superioară este de o importanță majoră în atingerea creșterii afacerii voastre.
✓ Utilizați poziția voastră în piață
Examinați piața și faceți-vă simțită prezența acolo unde va apare creșterea prin identificarea acesteia din timp. Acest lucru se poate face prin observarea pieței în ceea ce privește schimbările în criteriile de cumpărare, inovările privind serviciile sau produsele și trendurile din rțndul publicului. Este necesar să puteți identifica oportunități de poziționare pentru a profita la maxim de acestea printr-o abordare continuă și sistematică.
- Inundați piețele adiacente
Este întotdeauna bine să aveți un Plan de Afaceri care să se întindă pe o perioadă mai lungă de 2 ani tocmai pentru astfel de situații în care creșterea este necesar să se facă pe mai multe planuri.
Înainte de a proceda la atacarea unor piețe comune, asigurați-vă că acestea pot oferii o creștere și o profitabilitate satisfăcătoare pe termen lung. Deasemenea determinați dacă dețineți avantajul asupra vre-unui concurent din piață și asigurați-vă că puteți oferi cel puțin aceeași valoare și calitate a serviciilor și produselor acestuia.
Implementând strategii de acest gen vă puteți crește afacerile permanent.
Țineți capul sus și rămâneți atenți la schimbările de orice fel ce pot apare la un moment sau altul. Analizați afacerile concurenței și luați decizii relativ la aceasta.
Doar o creștere echilibrată poate menține o organizație pe poziții atunci când piața suferă schimbări mari.
Succes!
Spune-mi ce crezi...