Salut!
Schimbarea este singura certitudine în internet marketing dar asta este un lucru bun atâta timp cât strategia noastră este prevăzut un astfel de eveniment.
Astăzi vom continua șirul întrebărilor început, ieri în legătură cu definirea afacerii noastre și a găsirii unei strategii potrivite pentru acennnbmasta.
Public țintă și mod de afectare
Ca să anticipăm și chiar să generăm schimbarea în bine în viața cumpăreste necesar în primul rând să definim cu exactitate cui ne adresăm. Știind cărui tip de persoane, ne adresăm vom ști să le satisfacem dorințele/nevoile acestora, vom ști cum să le venim în ajutor furnizându-e ceea ce ei au nevoie deja. Oamenii, în general, vor să fie mai frumoși, mai sănătoși, să se simtă mai bine, să fie mai deștepți, vor mai mult timp liber etc.
De aceea, strategia noastră trebuie să răspundă la întrebarea:
– Cum le vom schimba viața, cum îi putem ajuta să fie mai puni, mai deștepți, frumoși etc.?
Cu alte cuvinte este o idee bună să ne adresăm unui public care deja ne caută sau caută produsele sau serviciile pe care afacerea noastră le are de oferit.
Beneficii și diferențe
Acum, pe piață, dacă nu scoatem un produs sau serviciu revoluționar și absolut nou, cu siguranță vom întâlni afaceri care deja răspund publicului pe care vrem să-l atragem.
De aceea ce ne facem?
Trebuie să fim diferiți de concurență.
Este important să fim diferiți deoarece, dacă oferim același tip de produs, în același fel, vom pierde bani și timp..
În consecință, trebuie să descoperim acel ”ceva”, care ne face diferiți, care ne face speciali. De aceea pentru ca să ne diferențiem de ceilalți competitori, putem aborda altfel modul în care livrăm serviciul sau produsul, cum I-l prezentăm publicului, putem încerca să maximizăm calitatea de asemenea sau îi putem adăuga noi caracteristici.
De aceea, pentru asta trebuie să ne întrebăm și să răspundem la întrebarea:
– În ce fel suntem diferiți de ceilalți, ce beneficii în plus au cumpărătorii de la noi?
Mesajul și livrarea lui
Următoarea întrebare este foarte importantă deoarece ține doar de noi. Capacitatea de a crea și livra un mesaj unic și coerent, care să se facă înțeles și plăcut, un mesaj atractiv.
În felul acesta trebuie să răspundem la întrebarea:
– Care este mesajul nostru și cum îl direcționăm către publicul nostru?
Ok, știind cui ne adresăm și cunoscând modul în care le putem îmbunătăți viața potențialilor noștrii clienți și știind cum putem să ne diferențiem de concurență, vom începe să conturăm o strategie în ceea ce privește modalitatea de atragere de noi clienți și de furnizare a produselor și/sau serviciilor noastre către aceștia.
Având răspunsurile la aceste întrebări, vom știi cum să ne creăm campaniile publicitare, ce fel de conținut publicitar să creăm în sensul ăsta, vom ști totodată care este scopul nostru, cu precizie și cum să creăm mesajul în așa fel în cât să se adreseze țintit publicului nostru.
Concetrându-ne atenția asupra unui public precis și pe care îl cunoaștem, vom putea atrage un public nou mai ușor și mai rapid.
De aceea, e bine să creăm un Plan de Afaceri înainte de începerea efectivă a afacerii. Mâine vom continua subiectul.
Succes!
Spune-mi ce crezi...