romÎnceperea unei afaceri poate reprezenta un pas semnificativ către o viață de succes. Da, sigur poate însemna mai multe griji, stres și bătăi de cap atunci când plănuiți afacerea dar cu un pic de planificare și strategie veți putea depăși momentele dificile.
În continuare vom vorbi despre câteva modalități pe care le puteți aborda în depășirea acestor momente mai cu seamă în afacerile pe internet IM..
Era informației, concurența este incredibilă, investițiile care se fac în marketing și publicitate sunt fabuloase din punctul de vedere al orcui trăia în urmă cu 50 de ani. Dezvoltarea are loc zilnic iar marketerii trebuie să găsească permanent modalități noi de a se face remarcați și credibili. Dacă în urmă cu zece ani încă puteați spune că orice publicitate este bună, doar să se vorbească despre voi și despre produsele sau serviciile afacerii voastre acum, cu certitudine nu se mai poate, nimeni nu mai e dispus să mizeze doar pe faimă.
Fals, trăim în România iar românii sunt în genere proști?
Ha-hah!, vă amintiți de Ponta?
Ponta, care Ponta?!..
Adevărul și beneficiile publicului țintă
În sensul de mai sus o avem ca exemplu și pe Maria Sharapova care în momentul în care a dezvăluit că a fost descoperită pozitiv la testele de doping a început imediat să piardă sponsori.
În primul rând dacă doriți să vă diferențiați de concurență creați un mesaj credibil bazat pe adevăr și unic care să dezvăluie ce anume pot obține cumpărătorii dacă vor intra într-o relație de afaceri cu voi.
Este esențial să rămâneți fideli adevărului și să evitați să induceți publicul în eroare, astfel dacă serviciile pot fi livrate mai rapid decât ale concurenței, puteți crea o poveste în jurul acestui adevăr dar este bine să nu încercați să exagerați caracteristicile acestor servicii.
Întrebați-vă care sunt valorile publicului vostru țintă și de ce aceștia ar cumpăra de la voi și nu de la concurență, cum contribuiți voi la sporirea conștientizării acestor valori în publicul căruia vă adresați? Rețineți faptul că cei mai mulți dintre consumatori cumpără mânați de propriul ego, oamenii în general sunt mai degrabă subiectivi decât obiectivi. Amintiți-vă și că cele mai multe dintre femei merg la cumpărături pentru a se simți mai bine.
Un alt lucru important este că nu este neapărat necesar să creați servicii sau produse noi pentru a ieși în evidență ci puteți adăuga caracteristici noi celor de care deja dispuneți. Priviți la companiile mari, CocaCola care nu a mai produs altceva în ceea ce privește esența produsului de bază CocaCola ci I-a adăugat caracteristici noi și a vândut același produs într-o altă variantă, ca de exemplu în România CocaCola HBC produce 3 variante ale produsului, CocaCola Cherry; CocaCola Light și CocaCola Zero.
Părerile cumpărătorilor
Observăm strategia Okazii.ro care pune accentul pe opinia utilizatorilor săi. Sigur, fiecare antreprenor va spune că produsele sau serviciile sale sunt cele mai bune, mama are o vorbă ”și cioara spune că puiul ei e cel mai frumos”, dar ceea ce contează de fapt este părerea cumpărătorilor voștrii și opinia acestora va exercita un impact semnificativ asupra afacerilor voastre. De aceea creați-vă ocazii și modalități de culegere a opiniilor clienților voștrii și expuneți-le vederii publicului vostru țintă, creați mesaje publicitare pe baza acestora și utilizați-le în campaniile voastre de marketing.
Indiferent de strategiile voastre de marketing, amintiți-vă întotdeauna că adevărul vinde..
Succes!
Spune-mi ce crezi...