Salut!
Ok, am vorbit în articolele anterioare despre scopul nostru și al afacerii noastre. De aceea astăzi vom vorbi despre planificarea scopurilor în internet marketing.
Cu toții am trecut prin eșecuri, cu toții ne-am stabilit obiective și priorități pe care mai apoi le-am amânat sau chiar anulat.
Este trist dar, sunt evenimente ce fac parte din viață.. am mai spus asta, nu există suficiente ore într-o singură zi, așa că nu de puține ori, ne trezim făcând lucrurile pe fugă și în mod ironic, asta ne încurcă încă și mai mult..
Lucrurile nu trebuie neapărat să rămână așa..
Hai să încercăm să planificăm o campanie de marketing pe internet, pentru succes.
În primul rând este necesar să determinăm locul în care ne aflăm la momentul curent și locul în care dorim să ajungem.
Din punctul de vedere al strategiei de marketing, trebuie să avem o descriere completă a produsului sau a serviciului pe care dorim să-l scoatem pe piață.
Apoi, este bine să descriem în detaliu, avantajele de care cumpărătorii vor avea parte ca urmare a alegerii lor, o detaliere a acestor avantaje este de asemenea necesară. Ca atare, trebuie să știm ce anume caută cumpărătorii, încă dinainte de a crea produsul sau serviciul, de aceea este bine să creăm o strategie pentru un produs și nu invers.
Aici, aș spune că o profilare a utilizatorului ideal al produselor/serviciilor noastre incluzând toate detaliile privitoare la acesta este esențială.
Privitor la utilizatorul ideal, nevoile, vârsta, sexul, ocupația, mediul, interesele, dorințele, temerile, problemele cu care se confruntă, speranța de viață etc. reprezintă întrebări pe care trebuie să le cercetăm și la care e bine să răspundem pentru o cunoaștere cât mai exactă a publicului nostru țintă.
Care este motivul și ce anume declanșează în cumpărător ideea de a ne cumpăra produsele?
Care sunt lucrurile importante pentru el?
În strategia noastră de internet marketing care sunt uneltele și resursele pe care le vom folosi?
Care sunt membrii echipei de lucru și care sunt abilitățile acestora, pot ei dezvolta conținut pentru website?
Pe ce resurse ne putem baza?
Financiare?
Website?
Relații?
Conținut, text, video, grafică?
Ca online marketeri, trebuie să fim permanent în căutare de noi oportunități de care putem profita de aceea este bine să cunoaștem răspunsul la câteva alte întrebări:
Ce anume trebuie să se întâmple pe website-ul nostru, care este scopul acestuia?
Twitter propune 140 de caractere pentru fiecare mesaj, presupunând că de atâta este nevoie pentru a descrie scopul principal al unei afaceri. Eu zic că, sunt necesare maxim 25 de cuvinte. Pentru utilizatori, website-ul nostru trebuie să descrie potențialul a ceea ce aceștia pot avea.
Oferim stimulente publicului pentru a ne vizita?
Cum determinăm vizitatorii să apese butonul ”Cumpăr”?
Avem și alte stimulente sau produse după ce aceștia au cumpărat?
Având în vedere faptul, că utilizatorii de internet nu stau să citească fiecare pagină de pe site este nevoie să le captăm atenția cât mai rapid posibil. De aceea, o idee excelentă este aceea de a le face o propunere de nerefuzat, o propunere unică și o valoare la fel de specială.
Trebuie să scriem o propunere clară și la obiect în 25 de cuvinte (oamenii citesc cuvinte), incluzând în aceasta avantajele și valoarea de care vor beneficia cumpărătorii.
După cum spuneam, diferențierea este esențială, un mesaj clar și diferit de toate celelalte de pe piață este cea mai bună idee, mesajul trebuie să evoce propunerea noastră către cumpărători.
Nu este atât de dificil să aflăm scopul afacerii noastre și să conturăm o campanie de marketing în jurul acestuia.
Cu cât mai devreme începem să lucrăm la aceasta, cu atât mai bine deoarece cercetarea, nu poate decât să ajute.
Succes!
Spune-mi ce crezi...