De curând am vizionat un film la TV numit ”Grădinița lui tăticu’” sau cam așa ceva (comedie). Acolo, unul din personajele principale, la un moment dat, este concediat și se decide să își vândă lucrurile (mai vechi) pe trotuarul din fața casei. Bine, până la urmă anulează vânzarea și își recapătă locul de muncă (la grădiniță).
Ideea este următoarea, deși acele vânzări I-ar fi adus un oarece profit, activitatea respectivă nu s-ar fi putut numi nicicum ”afacere”. Cu toții am văzut filme americane în care personaje se decid să deschidă magazine de vechituri chiar din garajul propriu.
Permiteți-mi câteva întrebări:
– Cum vă tratați afacerea, cu seriozitate sau ca pe un magazin de vechituri de pe trotuar?
– Cum arată locul în care vă desfășurați activitatea de antreprenori, haos sau ordine?
Care este atitudinea voastră cu privire la afacera voastră, considerați că sunteți de succes sau din contră că nu reușiți să îi dați de cap?
”Nea Dorel” s-a născut în România iar românul este expert în ”las-o mă că merge și așa”.
Well, nu în afaceri!!
Știu, ca români sunteți învățați cu întrebări precum ”ce contează cum arată biroul meu, sau cum mă îmbrac și cui îi pasă (mai ales în afacerile conduse de acasă) cine mă vede?!
După părerea mea contează iar asta denotă atitudinea voastră cu privire la viață în general și cu privire la afaceri în special. Ideea este că dacă pentru voi contează felul în care arătați în ochiii celorlalți, dacă vă tratați mediul în care locuiți și în care lucrați cu respect și aveți grijă de acesta, pe scurt dacă vă prețuiți afacerea și o tratați ca atare aceasta se va dovedi un succes.
Afacerea voastră ar trebui să fie atât de importantă pe cât era Apple pentru Steve Jobs, este a voastră, este specială.
Pentru a vă ușura călătoria către succes în continuare voi specifica câteva lucruri care se pot dovedi utile în viața oricărui antreprenor.
Organizați-vă locul de muncă, evitați să lucrați în dezordine.
Dezordinea la locul de muncăă este un indicator al stării voastre mentale și a modului în care tratați viața în general.
Locul în care vă desfășurați activitatea nu poate fi un loc de joacă, nu este un loc pentru copii, este teritoriul vostru propriu. Proteați-l!
Adoptați atitudinea corectă
Este recomandat ca atunci când acționați în calitate de conducători ai propriei afaceri să vă îmbrăcați cu personajul, asta înseamnă să vă, îmbrăcați și să vă comportați ca atare. Ar fi amuzant să mergeți la servici în pijamale sau chiar în boxeri, să recunoaștem toată lumea ar râde, dar imaginați-vă că faceți acest lucru cu afaerea voastră. Toată lumea ar râde de voi. Atitudinea include atât felul în care ne îmbrăcăm cât și modul în care ne comportăm.ca oameni de afaceri veți dori să vă îmbrăcați ca oamenii d afaceri, este foarte greu să fiți tratați cu seriozitate dacă atunci când mergeți la o întâlnire de afaceri mergeți în traning sau îmbrăcați casual. Este necesar să afișați o imagine și de aici o atitudine profesionistă.
Lista cu sarcini
În fiecare zi este bine să începeți întocmind o listă care să conțină câteva obiective pe care le aveți de îndeplinit. Este recomandat ca obiectivele mai dificile să fie structurate sub forma mai multor sarcini mai mici. În felul acesta obiectivele vor fi mai ușor de atins iar la sfârșitul zilei vă veți simți mai eficienți.
Succes!
Spune-mi ce crezi...