Reduceți cheltuielile și sporiți vânzările

un bun manager

Antreprenorii ocupă un loc special printre oamenii de afaceri care se străduiesc să construiască afaceri obișnuite adesea prin metode neobișnuite. De câte ori citesc Revista Entrepreneur aflu despre succesul unor oameni de afaceri care conduc firme cu zeci sau chiar sute de angajați. Aceștia nu reprezintă tipul de antreprenor obișnuit din România în mod evident.

Prin metode neobișnuite înțeleg că de cele mai multe ori antreprenoriii români pornesc afaceri cu bugete mici și care nici nu visează la finanțare de marketing pentru atragerea de clienți. Acest tip de antreprenori sunt cei ce aduc inovare și dezvoltare sustenabilă în afacere totuși.

În continuare veți afla câteva metode prin care veți putea reduce cheltuielile continuând totuși să vî măriți procentul vânzărilor.

Nimic la întâmplare

Unul din lucrurile principale care trebuie să vă preocupe încă dinaintea inițierii startup-ului este reprezentat de caracteristicile publicului țintă. Indiferent dacă în bugetul vostru este alocat și un capitol finanțării de campanii de marketing, necesitatea unui Plan de Marketing este un lucru imperios.

Puneți pe hârtie, un plan minim de afaceri îl puteți rezuma la următoarele:

  1. Un calendar de Marketing pentru a urmării etapele Planului de Marketing pe măsură ce acumulați capital.
  2. Un avantaj concurențial, asta înseamnă un atuu asupra concurenței, ceva special, unic, care nu doar să vă deosebească de concurență ci să vă scoată în evidență originalitatea, unicitatea.
  3. O cercetare cu privire la clienți, după cum am spus deja, cunoașterea publicului căruia se adresează produsele sau serviciile voastre este lucrul cel mai important în Planul de Marketing. În cazul în care afacerea voastră se adresează unei nișe anume și nu are în vedere publicul larg ci are ca țintă un segment anume de clienți ca de exemplu alte afaceri faceți o listă. Păstrarea legăturii cu clienții este unul dintre cele mai bune modalități de atingere a obiectivelor. Așadar creați o listă cu clienți și întrețineți o legătură sănătoasă cu aceștia benefică vouă și afacerii voastre dar și clienților voștrii. Creați o listă cu clienți chiar dacă nu ați luat încă legătura cu aceștia, faceți acest lucru prin plasare de fluturași și broșuri, prin trimitere de email-uri cu anunțuri, oferiți reduceri substanțiale și creați perioade limită în care acestea pot fi obținute. Anunțați deschiderea afacerii cu ”surle și trâmbițe” uzând de orice mijloc de propagare a veștii că o afacere nouă prinde viață. Puteți de asemenea crea tombole în vederea atragerii de clienți și creării unei liste cu aceștia.
  4. S-au dus timpurile acelea când porneai pe cont propriu cu siguranța că vei avea clienți. Astăzi concurența este strașnică și multitudinea de opțiuni nu face decât să o îngreuneze și mai mult. Aici calitatea face diferența.
  5. Există o multitudine de afaceri care v-ar ajuta dacă în schimb le oferiți ajutorul vostru. Schimbul de bunuri sau servicii este un mod obișnuit de a economisi resurse financiare atunci când sunteți la început. Aici abilitățile antreprenorului de promovare vor putea ieși în evidență pentru că o promovare bună către alte firme sau afaceri se poate fructifica într-un schimb corect care să vă scutească de cheltuirea unor bani pe care altfel i-ați întrebuința în alt mod.
  6. Un alt lucru foarte important este identificarea unei nișe. Nișa voastră sau poziția voastră este reprezentată de lucrurile pe care le susțineți, lucrurile care vă diferențiază și vă scot ăn evidență dar și primul lucru pe care vreți să și-l amintească clienții când aud numele afacerii voastre.
  7. Identificați cu exactitate beneficiile pe care le pot trage clienții de pe urma optării lor în favoarea afacerii voastre și nu a concurenței. Ce anume aduce afacerea voastră special.

După ce ați realizat punctele de mai sus este esențial să evaluați în mod corect dacă, concurența voastră oferă aceeași calitate ca și voi. După cum am precizat deja, este un lucru excelent să vă diferențiați printr-o calitate superioară a serviciilor sau a produselor pe care afacerea voastră le oferă.

Totul despre voi

Creați un slogan, folosiți cel mult 140 de caractere pentru a spune totul despre afacerea voastră.

Relațiile cu clienții

Odată ce ați început să operați în piață amintiți-vă că nu toți clienții sunt la fel, nu au toți aceeași valoare. Unii dintre aceștia cumpără mai mult, vă aduc mai mulți clienți la rândul lor, sunt mai amabili și revin.

În cazul clienților este bine să creați două coloane în lista voastră, pe coloana numărul 1 plasați clienți aceștia iar pe coloana 2 restul clienților. Astfel pe cei de pe coloana 2 se recomandă să îi tratați cum s-ar spune ”regește” iar pe cei de pe coloana 1 tratați-i ca pe membrii familiei voastre.

Reputația voastră

Se spune ca orice reclamă e bună. Pe când acest lucru este adevărat, adevărat este și faptul că o veste bună aduce mai mulți clienți, pentru că nu e suficient ca afacerea voastră să fie cunoscută, imaginea este la fel de importantă.

De aceea tot ceea ce faceți bine devine un nou punct forte al strategiei voastre de marketing. Când în sfârșit veți dispun de capitalul necesar lansării unei campanii de marketing veți putea recomanda altor clienți să se intereseze despre voi la cei ce fac afaceri cu voi și care pot relata detalii pozitive depre afacerea voastră. În felul acesta vă veți mări credibilitatea de asemenea.

Serviciile

Serviciile pe care le oferiți, după cum am subliniat mai sus pot fi evaluate doar prin ochii clienților voștrii. Felul în care furnizați serviciile și calitatea serviciilor sau produselor în sine au relevanță atâta timp cât întrețin fericirea clienților. Cât timp ce oferiți voi aduce plus valoare clienților aceștia vor rămâne alături de afacerea voastră.

Că tot vorbeam de plus valoare Garanțiile sunt o metodă la modă de atragere a clienților și pot deasemenea reprezenta un Avantaj Concurențial în ziua de azi. Cu cât mai lungă garanția cu atât mai atrăgătoare va fi și cu atât mai mare va fi bucuria clienților.

Lista cu clienți se poate dovedi a fi o unealtă excelentă în dezvoltarea afacerii voastre. Utilizând tacticile și informațiile pe care vi le-am prezentat în acest articol cu siguranță vânzările voastre pot crește dramatic.

Succes!

Etichete: , , , , , , , Filled Under: Dezvoltarea afacerii,Începeți o afacere,Marketing și vânzări Posted on: 8 October 2015

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania