Reclame proaste și fără rezultat

default_thumb

Sal’tare!

Astăzi sunt ofticat!

Am revăzut o reclamă la TV care mi-a readus aminte că românii chiar nu se pricep la creat reclame iar acest lucru m-a enervat rău. Era chestia aia ANTI-trafic de carne vie pe care unii au numit-o reclamă și au dat-o și la TV, probabil s-o facă de râs. Este interesant faptul că deși NO DOUBT intenția lor a fost una bună promotorii acestui spot publicitar speră să scandalizeze opinia publică și să creeze un fel de Mișcare Împotriva acestui flagel al societății și mentalității care predomină în ziua de azi. I say ”Have a change of mind!”

Ohh da baby, am spus o schimbare de mentalitate. În ziua de azi 95% din adolescente vor să fie porno-staruri sau cel puțin să pozeze ca atare, știți, să arate și ele că se pricep..

Îmi amintesc aici de o scenă din filmul ”Cele două fețe ale dragostei” cu Barbara Streisand și Jeff Bridges în care Barbara spune ”bărbații ar trebui să vină cu un manual de instrucțiuni” la care trebuie să replic ”femeile din ziua de azi ar trebui să vină cu un prezervativ atașat, oh dar stați puțin, unele chiar vin cu așa ceva, se numește diafragmă. Oh, silly me!

Există atătea metode de contracepție în ziua de azi că bunul simț în ceea ce privește traficul de femei se face de râs și doar ridicând capul. No, nu spun că vinovată de traficul de carne vie este diversitatea de metode contraceptive ci spun că societatea ar trebui să își schimbe mentalitatea și dacă vrea să schimbe ceva în sensul stopării unor astfel de practici ar face bine să mute atenția de pe senzualitate și libertinaj pe lucruri mai puțin superficiale ca de exemplu pe o culturalizare intensivă în ceea ce privește moralitatea și spiritualitatea. Hoooops, pues no!, nu vorbesc despre religie aici ci despre ceea ce aș numi ”a face ceea ce este bine”.

Știți, există o relativizare a acestui concept care spune că ”ceea ce e bine pentru tine poate fi rău pentru mine”. Păi ce pot să spun, nu, nu pot fi de acord cu această afirmație în totalitate pentru că eu chiar cred că există lucruri care din nici un punct de vedere nu pot fi privite ca ”bune”. Din punctul meu de vedere aforismul ”Carpe diem” expune cititorul unei capcane de neiertat lui Horațiu. Capcana de care vorbesc este aceasta și anume faptul că traducerea populară dar foarte inexactă este aceasta ”trăiește clipa”, pe când ”carpe” înseamnă de fapt ”a alege/culege”.
Ok, ce vreau să spun (voi reveni la subiectul nostru principal (reclama) după ce voi explica asta)?,

În poemul ”La Leuconoen” (oda din care este răpită expresia noastră buclucașă)

Horațiu spune trăiește clipa. Interesant, dar el nu spune asta, ci ”adună/culege ziua”(metaforă din agricultură), versul exact fiind de fapt acesta ”carpe diem quam minimum credula postero” care de fapt ne relevă înțelesul exact al lui carpe diem și anume, quam minimum credula postero, care înseamnă, ”și încrede-te cât mai puțin în ziua de mâine”.

Acum, motivul pentru care Horațiu spune asta este pentru că un pic mai sus vorbește despre trecerea timpului și despre necunoașterea viitorului.

Astfel ajunge Horațiu să îndemne la bucuria de acum și de aici că oamenii nu pot ști cu certitudine ce le va aduce viitorul.

Este asta ceva rău, ce înseamnă în sensul său larg în opinia lui Horațiu acest ”CARPE DIEM”?

Well. În geniul său, Horațiu ne pune în dificultate cu filosofia lui dar oare chiar îndemna Horațiu la libertinaj sau la exersarea oricărui fel de plăceri?

Ceea ce știm despre el ne spune cu claritate că în Sermones, în dialogul cu Mecena Horațiu îndeamnă la echilibru prin versurile,

”- Est modus in rebus, sunt certi denique fines,

– Quos ultra citraque nequit consistere rectum”

-Este o măsură în toate, tu drumul drept îl ține

-Și nu călca niciodată hotarul dintre bine și rău

                  Mulțumiri Wikipedia.org

După părerea mea el îndeamnă la bucurie și fericire acum dar nicidecum la o exacerbare a acestei bucurii în tot felul de libertinaje și destrăbălări.

Astfel, este timpul să conchid cumva.

Societatea de azi este cea care îndeamnă la tot felul de practici nelegitime și atroce.

Dacă vrem o schimbare a societății însă, schimbarea va trebui să aibe loc în principal la nivel individual.

Strategie defectuoasă

Revenind la subiectul nostru de azi și anume la ”românii nu se pricep la crearea de spoturi publicitare și în general la publicitate. Fac afirmația asta deoarece unghiul din care spotul respectiv pune problema este unul eronat. Puține lucruri pot șoca societatea de azi, de aceea strategia care presupune dezvoltarea unei indignări la nivel public este una greșită. Și nu doar asta dar a fi ANTI este în sine o greșeală, puțini sunt cei care se proclamă astfel la nivel mondial deși în România asta pare ”la modă”.

Mi-amintesc aici de Maica Tereza care a spus ”Nu mă chemați la proteste împotriva războiului, că nu voi veni, chemați-mă însă la mișcări PRO Pace și voi fi acolo” (nu rețin cu exactitate citatul așa că mă iertați dacă am citat greșit).

Bun, acum vă întrebați cam cum ar putea suna un slogan pro care să pună în chingi traficul de carne vie.

Uite-l că vine, uuups e aici:

– Studiați, mergeți la școală, școala e un mediu distractiv!

Ok dragilor, ne revedem în articolul următor, până atunci..

Succes!

Etichete: , , Filled Under: General Posted on: 24 June 2016

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania