
Salut!
Oookey, nu cu multă vreme în urmă am vorbit despre întocmirea unei scrisori de intenție.astăzi vom vorbi despre conținutul unui curriculum vitae. Ce anume trebuie să conțină un astfel de document pentru a produce rezultatele așteptate și binențeles dorite? Ce format ar trebui să ia acesta pentru a căpăta un aspect profesional?
În primul rând hai să lămurim ultima întrebare deoarece aceasta este aceea care îi preocupă pe cei mai mulți dintre voi. Nu există un mod de scriere bun sau rău al unui C.V. După cum bine știm cu toții, nu forma contează ci conținutul.
Orice curriculum vitae trebuie să conțină cel puțin următoarele secțiuni:
Stipularea unor obiective clare
Menționarea istoricului educațional și de pregătire al deținătorului
Sublinierea calificărilor obținute în timp și istoricul locurilor de muncă deținute până în prezent
Vorbind de professionalism, există totuși două formate sau principii standard pe care le-ați putea avea în vedere.
Cronologic
De exemplu, dacă doriți să vă duceți cariera într-o anumită irecție și să aplicați pentru o poziție mai înaltă într-un domeniu în care aveți calificări înlte, un istoric de muncă specializat și clar ați putea să vă organizați C.V.-ul conform formatului cronologic.
Asta înseamnă să vă organizați CV-ul în felul următor:
C.V. Cronologic
Nume Prenume
Adresa
Date de contact (cât mai puține totuși)
Obiective: obținerea poziției de Director Marketing la compania ETC.
Educație și
pregătire: Liceul ETC. Anul 19.. Facultatea ETC. Anul 19..
Cursuri de specializare ETC. Anul 20..
Experiență
Profesională: în perioada 19..-19.. Poziția ocupată în acea perioadă, firma unde ați ocupat poziția respectivă
în perioada 19..-20.. Identic
Realizări: -premii, trofee, recunoașteri internaționale, apariții în media, menționări în publicații de profil
Abilități: -licențe și certificate
-limbi străine
-utilizare calculator, utilizare software specializat
Recomandări: -director companie ETC. Nume, Prenume, Tel. 073..
Semnat: Subsemnatul
Funcțional
Formatul ce are la bază un criteriu funcțional este numai bun pentru cei ce încep sau își schimbă cariera.
Așadar, cunoștințele, abilitățile cât și realizările voastre în plan profesional ar trebui să primeze în organizarea acestui format de C.V. Acestea ar trebui să contribuie la accentuarea evidențelor privitoare la viitoarea voastră contribuție la locul de muncă pentru care candidați.
Un C.V. funcțional de bază ar trebui să conțină, printre altele următoarele:
C.V. Funcțional
Nume Prenume
Adresa
Date de contact (cât mai puține totuși)
Obiective: năzuințe, vise, speranțe, obiective de atins și planuri pentru noul job
Experiență de management: am activat în calitate de Manager de Marketing la compania ETC. unde am implementat n strategii și campanii publicitare
Experiență implementare strategii de Marketing: am dezvoltate următoarele strategii de Marketing:
1.
2.
3.
Educație și
pregătire: Liceul ETC. Anul 19.. Facultatea ETC. Anul 19..
Cursuri de specializare ETC. Anul 20..
Experiență practică: în perioada 19..-19.. Poziția ocupată în acea perioadă, firma unde ați ocupat poziția respectivă
în perioada 19..-20.. Identic
Recomandări: -director companie ETC. Nume, Prenume, Tel. 073..
Semnat: Subsemnatul
După cum am spus, forma contează mai puțin dar în cele din urmă poate avea și ea o contribuție chiar și nesemnificativă la succesul C.V.-ului vostru. De aceea amintiți-vă întotdeauna, C.V.-ul trebuie să îl impresioneze pe managerul de resurse umane sau în fine, pe cel ce conduce recrutările.
Succes!
Spune-mi ce crezi...