Salut!
În ziua de azi, afacerile țin mai mult de știință decât de fler și așazisa ”meserie furată”, adică, de vocație.
Lucrurile s-au schimbat semnificativ din secolul trecut și deși, există cu mult mai multe mijloace în care puteți comunica, cu potențialii clienți, este cu atât mai costisitor să conduceți campanii de marketing la care publicul să răspundă pozitiv. Știu, toată lumea zice că, publicitatea online e gratuită și, de aceea, este ușor să îți desfășori campaniile de marketing. Nimic mai departe de adevăr.
Când există atât de multe posibilități de propagare a mesajului pe care vreți să-l transmiteți publicului, există tot atât de multe dificultăți în calea transmiterii mesajului vostru către cei pe care-i vizați deoarece, toată lumea face același lucru. Este foarte greu să fii original pe internet. De aceea, mulți tind să-și lărgească plaja publicului căruia se adresează afacerea lor, gândind că, cu cât sunt mai mulți pești, cu atât crește posibilitatea ca o parte dintre aceștia să muște momeala. Nașpa, nu e chiar așa, nu poți prinde pești răpitori la momeli cu mămăligă, altfel spus, nu toată lumea e interesată de aceleași lucruri. Cu alte cuvinte, nu toată lumea e piața ta.
De exemplu, dacă cineva e interesat de smartphone-uri, nu înseamnă neapărat că această persoană ar cumpăra orice fel de smartphone. Ăsta este motivul pentru care multe dintre, produc diferite game de produse și servicii pentru diferite segmente de populație. Acest lucru duce la necesitatea unui buget mai consistent în ceea ce privește campaniile de merketing. Există desigur, și companii care reprezintă excepții și au publicul lor țintă consacrat, un exemplu este Apple. Companiile din ziua de azi, trebuie să conceapă ample strategii de marketing pentru a-și determina publicul să le cumpere produsele sau serviciile iar aceste strategii costă mult din punct de vedere financiar.
Ideea de astăzi este că, nu toată lumea vă va cumpăra produsele. Ca atare cea mai bună și mai ieftină strategie de marketing, este cea țintită și care se adresează unui public specific, nu puteți vinde oricui, în consecință, este bine să vă adresați publicului vostru țintă cu cele mai bune arme de marketing pe care le aveți și să vă concentrați atenția asupra celor care vă cunosc și au încredere în voi știind că vă adresați lor cu tot ce aveți mai bun. În mod sigur, după ce publicul vostru țintă va fi convins să cumpere produsele sau serviciile voastre, va fi posibil să vă adresați și altor piețe. Oamenii își schimbă preferințele și pot trece cu ușurință de la un produs la altul (e adevărat, există și așa-numiții fanboys), ceea ce înseamnă că, veți putea lărgi plaja publicului căruia vă adresați. Asta, după cum am spus, va costa mai mult dar, totodată va crea posibilitatea unor vânzări mai mari.
Ca atare, este mult mai simplu și mai eficient, să vă planificați strategiile de marketing adresându-vă unui public bine definit, chiar dacă mai restrâns. Este un lucru bun, de asemenea, ca publicul căruia vă adresați să fie unul potent financiar pentru că, acest gen de cumpărători, este mai puțin probabil să vă respingă produsele ca urmare a prețului pe care acestea îl propun.
Succes!
Spune-mi ce crezi...