Obiectivul principal al oricărei afaceri este obținerea de profit. De aceea criterii precum atragerea unui public adecvat, publicitatea motivațională, prețuri concurențiale și altele țin de campaniile de marketing și sunt rezolvate prin intermediul acestora.
Asigurați-vă deci că ați identificat corect publicul țintă altfel toate eforturile voastre de obținere a unor vânzări satisfăcătoare se vor dovedi inutile. Publicul țintă este acel public care este format din persoane dispuse să vă cumpere produsul sau serviciul altfel numit și nișă de piață. Aceștia vor fi deasemenea cei cărora le veți satisface nevoile prin produsele sau serviciile pe care le furnizați.
Majoritatea afacerilor mici nu au motive să se teama de concurența cu marile firme deoarece acestea din urmă iau în considerare un public mai degrabă general decât în mod specific țintirea anumitor nișe. Acest lucru oferă firmelor mici oportunitatea de a crea produse și servicii pentru un public ale cărui nevoi nu sunt pe deplin satisfăcute de către firmele mari precum supermarket-urile. Succesul depinde în cea mai mare măsură de înțelegerea acestui public țintă și a nevoilor lui. Secretul constă în cercetarea și analizarea în profunzime a pieței pentru depistarea nișei pe care firma trebuie să se axeze.
Cercetarea de piață se face în funcție de următorii factori:
Pe grupuri de vârstă. Acest factor definește dacă produsul sau serviciul se adresează, trebuie sau poate fi utilizat de către copii, tineri, persoane de vârstă medie sau de bătrâni. Există desigur situații în care aceste produse sau servicii se adresează tuturor grupurilor de vârstă dar aceste situații sunt rezolvate și reglate de piață în general.
Apoi există cercetarea în funcție de sex, statut matrimonial, statut social, ocupație, etnie, venit, educație și altele. Această cercetare de piață se face cu privire la rezultatul care se dorește a fi obținut. Astfel o cercetare amănunțită trebuie să se facă în funcție de publicul țintă (nișa sau grupul căruia vă adresați) cu privire la rezultatul pe care campania de marketing dorește să îl atingă.
După identificarea nișei sau a publicului pe care doriți să îl câștigați va fi necesar să determinați beneficiile pe care produsul sau serviciul oferit de afacerea voastră îl va furniza cumpărătorului. Deasemenea este necesară și aici o examinare atentă.
Odată cu examinarea beneficiilor aduse clienților de serviciul sau produsul marketat va fi necesar a se recunoaște cu precizie care dintre aceste beneficii îl vor ajuta cu adevărat pe cumpărător.
Identificarea pieței țintă este de o importanță majoră pentru succesul oricărei campanii de marketing. Apoi cercetarea acestora va urma o cale mai lină prin intermediul diferitelor canale precum radio, tv, ziare, reviste, internet etc. În felul acesta cumpărătorul se va simți direct abordat și va simții deasemenea o implicare intrinsecă datorită presiunii exercitate la nivel psihic.
Succes!
Mihai Enache a zis
Definirea foarte atenta a publicului tinta este vitala pentru succesul afacerii. Fara aceasta analiza apar doua riscuri interconectate:
– riscul de a dezvolta niste produse si servicii care nu raspund foarte eficient nevoilor potentialilor clienti
– riscul de a nu avea instrumentele necesare prin intermediul carora sa elimini, una cate una, barierele ce pot aparea in realizarea tranzactiei (ex: pret, servicii conexe, customer service etc)
Pe aceiasi tema am scris si eu un articol ce poate fi gasit aici: http://smart-imm.ro/blog/13-reprezentare-grafica-client-ideal
Orice observatii sunt binevenite 🙂
Alex Popa a zis
Așa este Mihai, ai identificat corect aspectele esențiale pe care acest articol le subliniază.
Desigur o aprofundare a subiectului va fi făcută în cadrul sesiunilor de curs ale OLBMS.com.
Îți mulțumesc pentru comentariu Mihai și te aștept în vizită ori de câte ori vei dori!