
Știți, astăzi am tras cu ochiul la articolul care a început această serie de articole destăinuitoare și am văzut că la un momentdat am numit cele două cursuri ”minicursuri” lucru care m-a amuzat oarecum sincer. Spun asta pentru că era vorba despre două cursuri construite și redactate excepțional de mine personal fiecare conținând câte 20 de lecții a câte 3-8 pagini fiecare, adică destul de consistente.
În fine, asta ca un intro în articolul de azi.. ahh, ceea ce puteți înțelege din rândurile de mai sus este că pot fi amuzant.. nu că asta ar interesa pe cineva..
Revenim la oile noastre, acelea despre greșelile care ne pot afunda pe nesimțite afacerea..
Cuantificați fiecare efort în prețul final al produselor
O mare greșeală pe care am făcut-o binențeles și eu este aceea de a nu cuantifica corect efortul depus și timpul petrecut în conceperea produselor respective ceea ce m-a împins să mă orientez după prețurile concurenței pentru a stabili prețurile propriilor mele produse fără să iau în calcul nici măcar calitatea produselor care era superioară și să o pun în prețuri. Mda, entuziast dar fără experiență..
Cazul acesta este relevant pentru mine însă este minimal. Gândiți-vă acum la cei care vând produse fizice și nu digitale, gândiți-vă la aceia care oferă o calitate de înalt nivel și oferă servicii în plus față de concurență fără a-și acoperi de multe ori nici măcar cheltuielile din dorința de a vinde sau a culege unul-doi clienți de la rivali. Ceea ce se întâmplă este că aceștia vând sub prețurile concurenței iar asta îi va costa bani suplimentari indiferent că aceștia folosesc materiale mai de calitate sau investesc în plus în forță de muncă pentru a produce calitate.
De aceea nu vindeți sub prețurile concurenței voastre decât în cazul în care vă permiteți altfel avantajul vostru nu va fi de durată deoarece cheltuielile se vor aduna în dauna voastră iar asta va întări concurența.
Din punctul meu de vedere, compania care merită dată ca exemplu demn de urmat în sensul acesta este Apple. Apple oferă calitate dar doar pentru prețul corect.
Încrederea
Probabil cea mai gravă greșeală în ceea ce mă privește este aceea că prea curând mi-am pierdut încrederea în ceea ce vindeam, în valoarea produselor și în faptul că acestea puteau fi vândute.
Trebuie să solicitați bani în schimbul a ceea ce vindeți, trebuie să aveți încredere în faptul că produsele sau serviciile voastre merită plata pe care o stabiliți voi. Chiar dacă prețurile pe care le folosiți sunt mai mari, este mai bine să explicați care sunt motivele care stau la baza deciziilor voastre de a folosi aceste prețuri decât să cedați presiunii concurenței care vinde (ca mai sus) sub prețul pieței sau consumatorilor amatori de prețuri mici.
Păstrați-vă încrederea în munca voastră și în prețul corect pentru aceasta.
Fiți pregătiți să primiți banii
Următoarea greșeală pe care am experimentat-o și eu a fost una care a avut de-a face tot cu banii. Din câte îmi amintesc, am vorbit într-unul din articolele precedente despre fluxul de numerar. Din ceea ce știam, în afaceri este bine să primești plata pentru ceea ce vinzi cât mai curând posibil, imediat dacă se poate. Eu însă am omis să includ un sistem de facturare pentru ceea ce vindeam așa că în cele din urmă am fost obligat să folosesc un sistem third-party, în speță Paypal.
Problema cu Paypal a fost aceea că nu se potrivea cu design-ul website-ului și a durat integrarea sistemului în cadrul website-ului.
Acest lucru m-a împiedicat de fapt să vând rapid, m-a făcut să pierd clienți (am făcut reclamă fără posibilitatea de a livra) și am avut reproșuri din partea acestora.
Luați aminte deci, asigurați-vă că aveți un sistem de plăți bine integrat în afacerea voastră altfel potențialii clienți vă vor oferi ca și mie, doar înjurături.
După cum vedeți, minime greșeli pot exercita un impact semnificativ asupra desfășurării afacerilor noastre.
Succes!
Spune-mi ce crezi...