Drumul către excelență este presărat cu practici bune. În cadrul acestui articol veți putea explora doar câteva din ideile de marketing ce formează practici bune care în final duc la rezultate excelente în ceea ce privește vânzările.
Idei generale
Diverse
◆ O practică bună este ca întotdeauna să purtați la voi cărți de vizită sau ceva distinct care să vă promoveze afacerea și să provoace un remembering în mintea celor cărora le înmânați.
◆ Păstrați cu voi în permanență un carnet de notițe, mic sau mare, sub formă electronică (pe telefon, palmtop, tabletă etc) pentru a nota idei.
Marketing
✓ Stabiliți obiective anuale în ceea ce privește strategiile de marketing și revizuițile trimestrial pentru a le verifica viabilitatea și a determina anumite schimbări necesare.
✓ Stabilit un procent din venitul anual brut pentru a fi utilizat în campaniile și pentru Strategiile și Planul de Marketing.
✓ Asigurați-vă că sunteți tot timpul angrenați în activități diverse de marketing pentru ca afacerea voastră să fie tot timpul promovată.
✓ Încă o bună strategie în Planul de Marketing și Publicitate Gratuită este crearea de etichete și ecusoane cu nume firmei sau al afacerii plus un logo sau un element distinctiv de impact care să fie purtate în locuri foarte vizibile pe îmbrăcăminte, genți sau chiar mașini.
În privința Pieței Țintă și a abordării acesteia există deasemenea câteva lucruri care v-ar ajuta. Printre acestea le putem enumera următoarele:
1. Citirea studiilor de piață și a știrilor cu privire la aceastea în legătură cu industria în care vă desfășurați activitatea, cu produsul sau serviciile pe care le oferiți, grupuri țintă sau diverse strategii care v-ar putea crește afacerea este o esențială contribuție adusă afacerii în sine.
2. Cercetarea motivelor de cumpărare ale clienților și colectarea de opinii despre cum produsele sau serviciile, marketing-ul sau relațiile cu publicul pot fi îmbunătățite spre folosul cumpărătorului constituie elemente majore aduse în favoarea afacerii.
3. Cercetarea motivelor renunțării foștilor clienți în privința produselor sau serviciilor voastre.
4. Adunarea anunțurilor și a literaturii concurenței și studierea acesteia pentru colectarea de informații privitoare la produse, servicii, beneficii și caracteristici este deasemenea o strategie bună în sporirii vânzărilor.
5. Menținerea în contact permanent cu grupuri și rețele care vă deservesc piața pe care activați.
Educare, Formare și Informații
Stabilirea de relații publice și de marketing cu echipe de lucru compuse din firme sau afaceri învecinate, din colegi sau persoane autorizate în vederea schombului de idei și a identificării potențialelor probleme. Aceste întâlniri pot avea loc trimestrial.
Angajații pot avea și ei un cuvânt de spus în strategiile voastre de marketing de aceea este bine să le facilitați acestora posibilitatea de a pune întrebări și de a furniza sugestii.
Susțineți întâlniri regulate cu angajații și asociații și dezbateți idei, și strategii de marketing.
Abonarea la reviste și publicații de marketing vă poate oferii șansa de a rămâne în contact cu actualitatea industriei voastre și vă poate pune înainte oportunitatea îmbunătățirii propriilor strategii.
Asistați la seminarii, lecturi sau conferințe care au legături cu industria din care afacerea voastră este parte.
Citiți literatură de marketing.
Conduceți testări interne ale produselor sau serviciilor voastre în cslitate de client și observați efectele pe care deservirea, produsele și serviciile sau personalul angajat le au asupra voastră.
Când nevoia se ivește angajați consultanți și păstrați la îndemână cardul de vizită al acestuia pentru un ajutor suplimentar.
Călătoriile în afara orașului sau chiar a țării pe teritoriul căreia activați vă vor oferi noi perspective și în acest mod noi oportunități pe care actualmente probabil nu le puteți observa deoarece sunteți prea implicați. Deasemenea în acest fel puteți învăța despre alte strategii de marketing utilizate în acele locuri.
Dezvoltare
Crearea unui produs sau serviciu nou sau chiar unei tehnici de producție noi reprezintă întotdeauna o metodă bună de a rămâne activi pe piață.
Oferirea de produse sau servicii sub mai multe versiuni, mai mici, mai mari, mai ieftine sau mai scumpe este o strategie bună de a vă menține producția. Actualizarea produselor, îmbunătățirea acestra și oferirea acestora spre consum la prețuri avantajoase se poate dovedi o bună strategie de marketing.
Prețuri și metode de plată
Analizarea prețurilor percepute și a structurii pe care acestea o reprezintă vă poate dezvălui zone ce necesită ajustări și modificări ce vă pot aduce vânzări în plus.
Plata cu cardul a devenit o metodă curentă de plată în zilele noastre. Este bine ca abordarea voastră să fie pro în acest sens. Amintiți-vă ca clienții sunt mai dispuși să cheltuie tot sold-ul card-ului decât să cheltuie tot cash-ul pe care îl poartă în buzunar.
Oferiți reduceri clienților permanenți. Oferiți reduceri de fiecare dată când lansați un produs sau un serviciu nou, oferiți tuturor clienților calitate înainte de toate. Amintiți-vă că oameni vor cumpăra întotdeauna calitatea în detrimentul cantității.
Creați planuri de instalare și de finanțare în vederea diversificării metodelor de plată dar și a optimizării serviciilor și produselor și a vânzărilor.
Publicarea de scrisorici electronice (newsletter-e) cu știri și noutăți poate fi o bună metodă de comunicare și o unealtă foarte eficientă în strategia voastră de marketing oricând.
Crearea de flaiere și broșuri reprezintă și ea o metodă eficientă de comunicare.
Succes!
Spune-mi ce crezi...