Pentru ca afacerea voastră să câștige loialitatea consumatorilor aceasta trebuie să satisfacă dorințele și nevoile acestora. De aceea primul pas este obținerea unor astfel de informații.
Procesul de Planificare Strategică în Marketing-ul firmei
Procesul de planificare se bazează pe strângerea de date și analizarea impactului acestora asupra firmei pasul următor fiind alocarea eforturilor astfel încât acestea să satisfacă noile condiții. Procesul de planificare strategică ne oferă o perspectivă mai detaliată asupra afacerii și asupra mediului în care aceasta activează.
Identificarea factorilor care afectează firma face deasemenea parte din procesul de Planificare Strategică.
Planul de Acțiune
În cazul planificării unei cercetări aceasta ar trebui să înceapă cât mai devreme în viața unei afaceri. Această planificare se poate face de pildă cu privire la rezolvarea unei probleme anume sau la atingerea unui obiectiv de marketing. Cercetarea voastră o puteți face un studiu permanent cu privire la conștientizare atitudine și comportament pentru a vă ajuta într-o planificare cu spectru mai larg și pentru a stabili un standard de evaluare a actualelor și viitoarelor planuri.
Strategia
În primul rând revizuiți problemele și oportunitățile. Se recomandă să observați problemele și oportunitățile propuse și să luați notițe cu privire la ideile care apar pentru rezolvare sau pentru fructificarea avantajelor. Este bine să dovediți cât mai multă creativitate în această secțiune a strategiei voastre de marketing și găsiți cât mai multe soluții și oportunități.
Se impune apoi o verificare a obiectivelor de marketing. Confruntați acum lista cu probleme și oportunități cu notițe pe care le-ați făcut anterior. Scoateți în evidență acele idei care s-ar putea transforma în strategii care vă vor ajuta în atingerea obiectivelor planului vostru.
Asigurați-vă că dezvoltați strategii care să acopere fiecare din categoriile menite să atingă obiectivele de marketing. Deasemenea scopul strategiilor este acela de a oferii îndrumare în vederea abordării cercetării pieței. Aceste strategii pe care le veți implementa este bine să se finalizeze cu niște sugestii în vederea identificării unor perioade în care vânzările să fie mai bune. În felul acesta dacă strategiile voastre presupun vânzări sezoniere puteți alege publicitatea la radio și tv în perioade de vârf. Dar atunci când aveți perioade cu vânzări scăzute o abordare mai înțeleaptă ar putea reprezenta faptul că în perioade precum sărbătorile de iarnă unde vănzările se petrec pe o perioadă de 6 săptămâni puteți încerca publicitatea în magazine. Acest fel de publicitate nu doar că vă vor tăia din costuri dar vă vor și expune produsele în fața cumpărătorului direct.
Black Friday aduce ceva nou în portofoliul strategiilor de marketing dar dacă ne gândim bine putem utiliza același principiu și să ținem de exemplu vânzări pentru Craciun vara, în miezul lunii Iulie. Astfel vom impulsiona atât vânzările produselor de Crăciun dar și celelalte mărfuri de pe stock. Acest lucru s-ar petrece deoarece odată clientul intrat în magazin acestuia îi pot fi prezentate toate produsele de care dispune afacerea voastră.
Dacă de exemplu afacerea voastră se desfășoară îndtr-un domeniu de retail este bine să utilizați în mod principal cercetarea din moment ce vă puteți urmări vânzrile de la an la an.
Succes!
Spune-mi ce crezi...