Planificare și bugetare de Marketing

alex-popa.ro

Am finalizat articolul precedent într-un mod oarecum monoton. Sincer, parcă îi și auzeam pe unii dintre cârcotași, ”Iar ne vorbești măi nene despre planificări, țeluri și alte alea?!”. În realitate da, acesta este scopul principal al acestui blog, și anume acela de a oferi noțiunile necesare inițierii, dezvoltării și operării unor afaceri de succes oriunde s-ar fla acestea dar mai cu seamă în România. Acesta este modul în care văd eu posibilă o schimbare în bine a acestei țări.

De aceea astăzi vom vorbi despre planificare deoarece impresia mea bazată pe feedback este aceea că oamenii din România sunt caracterizați de haos.

Definirea scopurilor și crearea unui plan sunt după părerea mea unele dintre cele mai importante sarcini pe care antreprenorii trebuie să le întreprindă.

Când fac referire la un plan de afaceri, spun de fapt un plan de operare a afacerii, un sistem de operare.

Acest sistem de operare de care vorbesc este în realitate un plan zilnic pe baza căreia operează afacerea. Planul zilnic se va conforma obiectivelor pe care vreți să le realizați.

Ce anume doriți să realizați anul viitor (asta că suntem aproape de sfârșitul anului curent)?

Vreți să câștigați mai mulți clienți?

Să atingeți un volum mai mare al comenzilor/vânzărilor?

Practic nu contează ce obiective vă propuneți, stabilirea acestora este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le veți face anul care vine.

Orice obictiv veți stabili pentru afacerea voastră ar trebui să fie provocator dar, nu exagerați în sensul ăsta, fiți realiști. De exemplu, dacă anul acesta încheiați cu vânzări în valoare de 50.000 de Euro, nu ar suna foarte realist să vă stabiliți venituri de peste 500.000 anul viitor. Dar fie și așa, voi știți mi bine ce anume puteți realiza în mediul de afaceri în care activați.

Practicați planificarea în scris 

Odată ce ați ajuns la concluzia că este bine să ajungeți undeva și să îndepliniți un anume obiectiv, este un lucru (am ajuns să cred) de excelență să îl puneți în scris deoarece, procedând în felul acesta veți crea viziunea atingerii acestuia.

Având fiecare obiectiv în scris (personal prefer medii electronice; pe hârtie, se spune că dă un boost imaginației și creativității) veți beneficia de posibilitatea nu doar să le verificați atunci când veți dori dar în timp veți putea trage concluzii mult mai avizate cu privire la îndeplinirea acestora.

Pentru a vă putea stabili în mod concret și eficient țeluri și obiective de îndeplinit este în primul rând nevoie să știți cu certitudine unde vă aflați la momentul curent.

Analizați întotdeauna situația actuală la momentul în care vă aflați înaintea stabilirii oricărui obiectiv.

De exemplu, pentru a stabili o bază de plecare ați putea alege să evaluați produsele pe care le oferiți clienților voștrii desfășurând un sondaj prin email o dată pe an, sondaj care să stabilească popularitatea fiecărui produs în rândul clienților dar și eficiența angajaților firmei. Ați putea alege să trimiteți acest sondaj o dată pe an deoarece la momentul acesta vă gândiți că sunteți la început și pot apare inconcludențe în relevanța opiniei cumpărătorilor. Apoi peste un an ați putea ajunge la concluzia că datorită investițiilor în marketing și desfășurării operațiunilor de afaceri foarte productive pe care le-ați avut afacerea a crescut suficient și sunt necesare analize mai regulate și mai profunde ale opiniei clienților așa că stabiliți să trimiteți sondaje fiecărui client după cumpărarea fiecărui produs pe care acesta o face.

 

Cum decideți bugetul de care are nevoie planul de marketing?

Acesta este unul din obiectivele financiare al afacerii pe care trebuie să îl stabiliți cu grijă. În mod cert, întrebarea de mai sus este prima la care trebuie să răspundeți pentru a putea lansa o campanie de marketing și în mod sigur pentru a vă putea atinge obiectivele de venituri pe care vi le-ați stabilit.

O regulă bună în marketing este să judecați lucrurile după rezultatele pe care acestea le oferă.

De aceea este bine să începeți cu un buget rezultat din 15% din veniturile generate într-un interval de timp recent (să spunem veniturile de luna trecută). Asta înseamnă că dacă ați încheiat anul cu venituri de 50.000 Euro, ați încasat lunar aproximativ 4166 Euro din care 15% înseamnă cca. 625 Euro. Sigur, în cazul în care considerați că este prea puțin, majorați bugetul dar, testați, verificați și alegeți ce funcționează.

 

Rata de creștere a afacerii voastre depinde de trei lucruri, acestea sunt:

  1. Calitatea produselor și/sau serviciilor
  2. Calitatea relațiilor cu clienții
  3. Desfășurarea campaniilor de marketing

Cei mai mulți dintre antreprenorii români se asigură că le au pe primele două dar  îl neglijează pe al trei-lea, de aceea cei mai mulți dintre aceștia nu își cresc afacerile la potențialul lor adevărat.

Acum este momentul să luați în serios creșterea afacerii voastre și să vă decideți asupra a cât de rapidă doriți să fie creșterea afacerii voastre și să vă stabiliți obiectivele pentru noul an.

Defapt indiferent de moment, Este Momentul să începeți să vă planificați afacerea și să stabiliți obiective pentru aceasta.

Totul va deveni mai ușor din momentul în care veți începe să obțineți rezultate conforme cu planurile voastre.

Succes!

Etichete: , , Filled Under: Începeți o afacere Posted on: 21 November 2015

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania