Organizați-vă cheltuielile personale

p_070Ați crede că în România, o țară presupus săracă, oamenii ar fi mai preocupați și mai creativi în ceea ce privește gestionarea finanțelor personale.
Evident nu e cazul, România fiind mai degrabă o țară extravagantă, o țară unde mașinile de lux și casele impozante pot fi întâlnite pretutindeni.
În mod cert bugetele și finanțele personale nu reprezintă subiecte preferate de români în general. În calitate de antreprenori va trebui să însă acordați atenție acestor subiecte altfel vă veți trezi la un momentdat în situația de a vă panica pentru că în vremurile bune nu ați pus de-o parte pentru zile de răstriște.
Ceea ce aveți de făcut este să vă verificați abilitățile antreprenoriale și să acoperiți voi înșivă acest deficit de personal.

Manager financiar
Acoperind această funcție și ținând sub lupă situația veți diminua din stresul generat de faptul de a vă ocupa de bugetul personal.
În continuare vă voi da câteva sfaturi care sper să vă ajute în această privință.

1. De voi depinde
Pentru a putea lua decizii bune trebuie în primul rând să știți ce anume doriți să obțineți. În afaceri, directorii scriu declarații de misiune pentru a arăta o cale și niște scopuri asumate de afacere.
În viața voastră personală însă, depinde doar de voi să vă definiți propria ”declarație de misiune” și să o duceți la îndeplinire punând-o în scris sub forma unor obiective concrete.
Notă:
Respectiva ”declarație de misiune” trebuie să definească obiective atât cu privire la situația voastră financiară dar mai ales să definească țeluri cu privire la viața voastră în general.

2. Fiți conștienți cât cheltuiți
Atenție cu privire la ce cheltuieli angajați în medie lunar?
În afaceri răspunsul e simplu deoarece acestea își fac bugetele pe baza unor modele bine stabilite deja. Din păcate, majoritatea oamenilor habar nu au cât îi costă propria viață. Din nefericire nu prea contează cât de detaliate sunt bugetele pe care vi le alocați în momentul în care la sfârșitul lunii sau termenului constatați că v-ați abătut de la acestea. În loc să creați bugete care să vă aloce o sumă de bani pe care îi puteți cheltui, faceți în schimb, o declarație a fluxului de numerar pe care îl cheltuiți și împărțiți-o pe categorii (ex: întreținere, distracție, cumpărături ocazionale; pe acestea le puteți împărți apoi în mai multe categorii, ex: întreținere=sunteți vegetarieni, mâncați de două ori pe săptămână la restaurant, în rest faceți cumpărături w, x, y, și z o dată pe săptămână; distracție=abonament la sala de gimnastică, mergeți în club la sfârșit de săptămână unde vă este necesară o sumă anume; cumpărături ocazionale= cumpărați lunar o bluză/cămașă nouă, la 3 luni vă cumpărați pantofi noi etc., adică puteți să vă creați un sistem pe baza căruia să urmăriți, să economisiți și să gestionați felul în care vă cheltuiți banii personali.
Atenție totuși, detalierea este bună atâta timp cât vă ajută, vă puteți juca cu detaliile dar este bine să evitați o stăruire în detalii pentru că detaliind la absolut veți deveni tentați să nu mai cheltuiți nimic).

3. Cunoașteți-vă valoarea
Afacerile își măsoară progresul către obiective prin intermediul balanței care listează bunurile și pierderile/datoriile acestora. Valoarea voastră poate fi măsurată folosind același sistem, voi valorați suma a tot ceea ce dețineți minus ceea ce datorați. Aici puteți include carduri de debit/credit, economii, investiții (în voi înșivă sau de alt fel), vehicule, case/apartamente și datoriile de orice fel). Urmăiți-vă valoarea netă trimestrial pentru a vă asigura că înaintați spre atingerea țelurilor proprii.
4. Prognozați
Când un om de afaceri ia decizii importante cu privire la afacerea lui acesta o face pe baza unui plan și a unei prognoze, uitându-se la rezultatul unei decizii comparativ cu o alta. În mod similar, puteți folosi același proces pentru a lua decizii inteligente cu privire la banii proprii.
În sensul acesta pentru fiecare alegere, rezervați-vă două opțiuni după care verificați ce anume se va întâmpla cu banii voștrii și implicit cu valoarea voastră din punctul de vedere al fiecărei alegeri pe care o aveți la îndemână.
Notă:
Nu există alegeri rele, există doar alegeri care vă duc mai aproape sau care vă îndepărtează de țelurile voastre.

Urmăriți-vă progresul prin întocmirea unui raport anual. Pentru a face asta, revizuiți-vă anual lista de priorități.
Întrebări:
Ați realizat vre-unul din obiectivele pe care vi le-ați propus?
Ați realizat schimbări în modelul vostru de cheltuieli?
Ați cheltuit mai mult decât ați câștigat?
Ați economisit la fel de mult pe cât ați plănuit?

Amintiți-vă, calitatea voastră de oameni de afaceri vă impune să fiți tot timpul organizați și să nu lăsați nimic la voia întâmplării. Alocați timp gestionării finanțelor personale, deoarece în cele din urmă timpul pe care îl investiți îl investiți în voi înșivă și în visele voastre.
Succes!

 

Etichete: , , , , Filled Under: Bani,Dezvoltare personală Posted on: 11 November 2015

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania