Salut!
Rețelele pe care ne concentrăm eforturile depind în cea mai mare măsură de audiența și obiectivele pe care le țintim.
Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest, Instagram, Google+, Tumblr, sunt potențiale mine de aur în care putem săpa pentru a ne găsi publicul cu cel mai înalt interes pentru produsele și/sau serviciile pe care afacerile noastre le oferă.
Din acest motiv, după părerea mea, un website personal al afacerii este imperios necesar. Acesta poate juca rolul unui centru de procesare a informațiilor către care putem dirija traficul cu ajutorul rețelelor de mai sus.
Tot din acest motiv, este necesar să ne asigurăm că avem un profil publicat și optimizat pe aceste rețele.
Odată publicat profilul nostru/al afacerii noastre, o modalitate simplă de optimizare a acestuia se poate face în felul următor:
1. O imagine reprezentativă este, probabil, primul element activ care atrage atenția utilizatorilor. Având în vedere faptul că această poză apare în fiecare postare sau comentariu pe care îl facem, este ideal ca aceasta să ne reprezinte întru totul.
Un rol bun îl poate juca emblema afacerii sau o imagine cu locația acesteia. Ideea este să utilizăm un simbol care poate fi luat ca punct de reper în opțiunile utilizatorilor de a ne urmări (de a deveni fani) și pentru ca atunci când postăm ceva, postările să iasă în evidență prin însăși prezența acestei imagini.
Dacă profilul însă este unul personal, ideile de mai sus se aplică cu mențiunea că o imagine mai bună ar putea fi reprezentată de noi înșine, unde cu un zâmbet larg și strălucitor am putea cucerii orice audiență.
2. Un lucru bun este să clarificăm cât se poate de mult cine suntem și cu ce ne ocupăm.
Ideal este ca tot profilul nostru să vorbească numai despre noi dar, pentru că interacțiunile cu utilizatorii fac această probabilitate mai dificilă, o idee bună este următoarea:
În pagina ”Despre noi”, trebuie să ne asigurăm că oferim toate informațiile necesare utilizatorilor pentru ca aceștia să aibă posibilitatea de a ne cunoaște. Aici este foarte important să introducem informațiile complete și relevante.
Atenție!
Cu cât mai concise sunt referirile la noi, cu atât mai mult impact vor avea asupra publicului.
3. Ca parte din website-ul nostru, am putea integra și un plugin care să facă legătura dintre acesta și profilul nostru de pe rețelele sociale, o opțiune bună este Jetpack de la WordPress.com.
În felul acesta de fiecare dată când postăm un articol (o știre), pe website, va apare concomitent pe toate rețelele sociale pe care avem profil. În plus, un plugin social ca Jetpack ne dă și posibilitatea integrării unei casete de Like-uri de pe Facebook pe website-ul nostru (al afacerii) și datorită faptului că pluginul lucrează, în special cu Paginile de Facebook, putem promova produse și servicii dar și să oferim o introspecție în opiniile celorlați utilizatori cu privire la noi.
4. Detalii despre produsele și serviciile noastre pot fi și ele introduse în profilul nostru pentru ca cei care le caută să găsească cu ușurință afacerea noastră. Aici ne putem folosi de cuvinte dar și de propoziții exacte pe care oamenii le folosesc în viața reală pentru a găsi produse sau servicii similare cu cele pe care le oferim noi.
Este important să planificăm cu grijă fiecare detaliu al prezenței noastre în media socială, pentru că în afaceri dar și în viața personală, imaginea este importantă.
Succes!
Spune-mi ce crezi...