Nu întreba ce poți să faci, întreabă ce să nu mai faci

Schimbarea, indiferent dacă o considerăm sau nu benefică nouă, se întâmplă. Trăim într-o lume în care concurența este acerbă și vine din toate părțile. De multe ori ne vedem nevoiți să luăm decizii care sunt contrare atât bunului simț al afacerilor dar și unor practici de câștigare a loialității clienților. Pentru majoritatea proprietarilor de afaceri din România, activitatea de marketing reprezintă doar un exercițiu de calcul pentru a găsi o modalitate de a determina clienții actuali sau potențiali să cheltuie cât mai mult cu ei. 

După părerea mea, un procent de 80% dintre aceștia nu ar trebui să se gândească la ce să facă ci mai degrabă la ce să nu facă. Acest lucru, în mare măsură înseamnă a înțelege ce anume crează în clienți reținerea de a cheltui (mai mult) cu afacerea voastră prieteni.

Atitudinea cu privire la clienți este absolut esențială succesului oricărei afaceri.

Așa nu/ evitați să faceți așa

De curând am delegat încheierea unor contracte de telefonie mobilă cu RCS/RDS. Persoana pe care am trimis-o să încheie contractele nu se pricepe la aparate telefonice și nici la serviciile telefonice pe care i le indicasem punctual eu. Cu toate astea, ajunsă în agenția locală RCS/RDS delegata mea a intrat în legătură cu unul din agenți care spre bucuria mea a urgentat încheierea contractelor (lucru bun, gândesc eu).

Nici pe departe!

Odată încheiate contracte urmează instalarea cartelelor telefonice în aparatele personale (specific aici că este vorba de două telefoane marca iPhone 4). Agentul respectiv la aflarea faptului că persoana contractantă nu se pricepe la punerea în funcțiune a respectivelor cartele telefonice a preluat sarcina dar curând a început să vocifereze clamând că nu suportă telefoanele marca respectivă și că în aceeași seară urma să meargă la o petrecere și nu avea rochie. Interesant, nu?

De aceea a chemat un alt agent care a rezolvat problema. Jalnic!!!!

Ajunse la mine telefoanele erau binențeles.. Cum?! Hai să vă aud, știu că știți deja. Strigați cu voce tare..

Nefuncționale!

Reacția mea?!

Mâine reziliez.

A doua zi ajuns în fața agenților de vânzări rcs/rds (scrierea cu litere mici este intenționată), practic mi s-au pus în față clauzele contractuale conform cărora pentru a putea rezilia trebuie să achit 300 de lei.

Eu?!! Păi pe ce, că nu am folosit nimic, nici măcar un apel sau un mb de trafic internet mobil.

Pai, vedeți dvs. așa scrie la contract..

Așa nu RCS/RDS!!

Nu este în regulă să îți pui clienții să plătească pentru ce nu au folosit!

Acesta este doar un exemplu de cum înțeleg să își conducă afacerile unii dintre antreprenorii români, respectiv Alexandru Oprea.

Băiețași, care în loc să fiți antreprenori adevărați faceți pe șefii, dacă voi ați evita mentalitatea pur românească ”e afacerea mea” și v-ați gândi cu pricepere că fără clienți afacerea voastră ar fi de fapt un căcat la gard poate ați și înceta să-i inspirați pe angajații voștrii la o atitudine de superioritate și lipsă de respect.

Astfel te sfătuiesc tizule Oprea să încetezi a mai spune clienților de orice fel ”NU” și mai degrabă încearcă ceva nou, o schimbare, spune ”DA”. Încetează a ne mai solicita bani pentru servicii pe care noi nu le folosim.
Succes!

Etichete: , Filled Under: Marketing și vânzări Posted on: 14 January 2016

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania