Salut!
În articolul precedent am vorbit un pic despre publicul țintă, și anume, cui i se adresează și mai ales, cui nu i se adresează afacerea voastră. Azi, vom vorbi despre publicul țintă din perspectiva atragerii acestuia.
Nișa
Cui vă adresați?
Este bine să știți cu cine vorbiți, care sunt interesele publicului vostru, ce vrea și cum trăiește acesta. Pentru a vă convinge publicul țintă să cumpere de la voi, este necesar să îl identificați cu exactitate și să vă adresați acestuia pe limba lui.
Pentru a face asta începeți prin a vă pune întrebări cu privire la acesta.
Problema
Guy Kawasaki spunea într-una din conferințele sale, ”Dacă vrei ca afacerea ta să prospere, ajută-i pe oameni să rezolve probleme” —> parafrază proprie). De aceea, înainte de toate, identificați problema pe care intenționează să o rezolve afacerea voastră.
După ce ați decis ce anume problemă va rezolva afacerea voastră, este recomandat să cercetați dacă problema respectivă este percepută la un segment de populație anume, femei sau bărbați sau este resimțită în general, de ambele sexe.
Vârsta
Care este vârsta acestui public, în ce categorie de populație ar putea fi încadrat acest public din punct de vedere profesional și ce vârstă are el, în general?
Localizare
Este foarte important să determinați locul în care acest public se situează. Există eventuale restricții care v-ar putea împiedica să ajungeți la acesta? Pe scurt puneți-vă următoarea întrebare:
Unde livrez produsele sau serviciile afacerii mele, unde se localizează acest public țintă?
Profesii și educație
Care sunt profesiile dominante în care acest public își angrenează aptitudinile, ce fel de job-uri are? De exemplu, dacă publicul nostru are o vărstă cuprinsă între 30 și 45 de ani, locuiește într-o localitate urbană, să zicem București, cu un background educațional de înalt nivel, este foarte probabil ca job-urile pe care acesta le practică să fie și ele de același nivel, unul elevat, gen, oameni de afaceri, doctori, corporatiști etc.
Venituri
Care este venitul acestui public?
Este o idee bună să aveți o analiză exactă cu privire la veniturile generale ale publicului vostru țintă, deoarece, cu cât acestea sunt mai ridicate cu atât acest public va fi mai dispus să plătească mai mult pentru produsele sau serviciile voastre. Dacă ați găsit însă răspunsurile la întrebările de mai sus, cu siguranță veți determina cu ușurință veniturile publicului vostru țintă.
Stil de viață
Pe ce anume cheltuie aceste venituri publicul căruia vă adresați?
De exemplu, este de presupus că dacă vârsta acestuia este cuprinsă între 30 și 40 de ani, acesta va avea cel puțin un copil (posibil trecut de 18 ani). De asemenea, (se spune că atunci când ești tânăr îți petreci timpul ca și/cu tinerii), cum se distrează el, merge la petreceri, de câte ori pe an merge la control, cum se întreține fizic, merge la o sală de gimnastică?
Info și media
Dacă publicul nostru este unul profesional, ce fel de informații media consumă?
Ce fel de muzică ascultă și ce fel de filme vizionează, vizionează aceștia programele TV, dacă da, între ce intervale orare? Este consumator de presă scrisă, care sunt preferințele lui? Accesează internetul și dacă da, atunci, ce fel de site-uri preferă, îi puteți întâlni pe forumuri și blog-uri unde aceștia postează frecvent?
Acestea sunt doar câteva lucruri care vă pot pune pe calea formării unui profil general al publicului vostru țintă. Puteți dezvolta acest profil cât doriți punând întrebări cât mai relevante, în funcție de domeniul căruia se adresează afacerea voastră.
Atenție!!
Acesta nu este un ghid complet de identificare a nișei voastre. Acestea sunt doar niște idei generale pe care le-am conceput în acest moment. Pentru un ghid complet în această privință sau pentru crearea unui plan complet de Marketing, vă rog să mi vă adresați personal, pe site sau prin email.
Succes!
Spune-mi ce crezi...