Salut!
Am mai vorbit în trecut despre strategia de marketing de nișă. E interesant faptul că majoritatea afacerilor apelează la această strategie, într-un fel sau altul.
Când vorbim despre nișă, ne referim de fapt la un segment de piață specializat pe un anume produs sau serviciu dar în realitate, există două fațete ale strategie bazate pe o nișă, acestea fiind:
- În internet marketing și mă refer aici la Info Marketing, de cele mai multe ori, netmarketerii cunosc doar publicul țintă și nimic despre ce se vinde acestuia și cumpără acesta și pentru acesta creează o gamă întreagă de produse care apelează la interesele acestuia, deschizând o nouă piață. În această fațetă a strategiei de marketing, netmarketerul se concentrează mai mult asupra publicului căruia-i servește exact ceea ce dorește.
- A doua fațetă este orientată mai mult spre produs iar prin intermediul acesteia, vindem ceea ce publicul cumpără deja. De obicei această fațetă a strategiei de marketing bazate pe nișă ne determină să ne specializăm, să devenim experți pentru a putea obține o parte din piață.
Publicitatea pe nișă este interesantă pentru afaceri datorită faptului că, costă mai puțin și duce mesajul exact la destinație.
Campaniile de marketing de nișă sunt menite să satisfacă nevoile specifice ale unui public țintă. De aceea, marketerii își crează produsele în așa fel încât să vină în întâmpinarea acelor nevoi.
De exemplu, netmarketerii, creează produse informaționale în format digital iar cei care dispun dispozitive care sunt capabile să citească astfel de formate și sunt interesați de acestea, vor răspunde, cumpărându-le. Cei interesați de informații pe hârtie printată vor fi atrași de aceste produse numai în măsura în care sunt dispuși să le printeze sau să citească în formatul deja pe piață. Un alt exemplu e următorul:
– Eu scriu o carte despre cum se pot câștiga bani de acasă pe internet simplu și ușor, cei care caută informații privitoare la subiect, reprezintă nișa mea.
După cum am spus, Marketing-ul de nișă este o modalitate eficientă de a promova și vinde produse unui public specific.
Există o mulțime de magazine online de cărți digitale precum Google Store sau Amazon, iar asta înseamnă, că cei ce vând cărți digitale concurează inclusiv cu acestea dar, cu siguranță, chiar și în aceste două magazine mari există cărți pe care nu le putem găsi. Tot ce trebuie să facem, e să furnizăm noi acele cărți și vom da naștere unei noi nișe.
Încă o modalitate de a crea o nouă nișă este aceea de a inova, de a stăpâni în așa fel un subiect sau domeniu încât să devenim experți, ceea ce ne va permite să inovăm cu ușurință.
De exemplu, cărțile legate de ocultism, au un public anume, specific și interesat de subiect, în consecință putem scrie cărți tematice și putem dezvolta strategii de marketing a acestora care să genereze venituri substanțiale.
Este foarte important să înțelegem cum funcționează marketingul de nișă deoarece, acesta, nu poate fi folosită în orice tip de afacere pentru că să spunem că avea o afacere mică cu produse electronice, dacă nu vindem ceva revoluționar nu vom putea concura cu firmele mari de electronice ca Samsung și Apple.
Succes!
Spune-mi ce crezi...