Marketing-ul și Relațiile cu Publicul – soluții

p_112

Mă întreb adesea ”de ce eșuează oamenii atât de des în România” în toate domeniile, nu mă refer aici doar la business, și cred că am și răspunsul.

Cred că am mai vorbit așa en passant despre asta într-unele din articolele acestui blog. Ceea ce cred eu (lucru care doresc și chiar întrezăresc că o să se schimbe), este faptul că românii sunt neserioși, mai ales aceia care și-au trăit o parte din viață înainte de ’89 sau mai bine spus cei influențați de gândiri comunistoide, aceia pentru care finalizarea normei e lege dar nimic mai mult.

Ia gândiți-vă un pic, cât de bine s-ar fi simțit ”românii” daca A. Năstase, nea’ Bombonel da, care în loc să îndrepte pistolul înspre afara gâtului l-ar fi îndreptat mai spre interior, proptit de Omușor, eh,, câtă bucurie ar fi fost în Românica?

Permiteți-mi o paranteză un pic mai amplă, ”Lasă mă că merge și așa și infamul Dorel” sunt elemente caracteristice românilor în general. În plus românilor le place să se considere cei mai grozavi. Aceste lucruri sunt de departe semne de neseriozitate chiar și în teorie (așa la nivel de ”doar” vorbe).

După părerea mea, ceea ce trebuie să înțeleagă românii este că a oferi mai mult decât este necesar, în viața personală, în afaceri sau la locul de muncă este mult mai bine decât a te plafona la norma sau standardul impus. Succesul celor mai multora dintre antreprenori survine de multe ori și din asta, din a depune acel extra efort pentru a face lucrurile cât mai bine.

În afaceri, clienții care constată că o afacere (o firmă) le oferă mai mult decât ei așteaptă în mod sigur vor fi impresionați și vor susține (într-un fel sau altul) creșterea acesteia. În acest fel este bine să căutați modalități mai eficiente și mai inovatoare de a face lucrurile.

De exemplu, am vorbit de curând de oferirea de informații în format digital publicului interesat, contra cost. Este bine să nu vă sfiiți să oferiți informații și în mod gratuit. Oferiți să zicem un capitol întreg fără să solicitați bani (să vadă oamenii despre ce este vorba) din cartea voastră pe care o veți pune în vânzare ulterior.

Încă un lucru bun care se petrece în Marketing-ul online este faptul că există nenumărate bonusuri la produsele digitale (la cărți de exemplu) care vin odată cu produsele pe care le cumpărați.

Sigur, acele bonusuri nu vin cu informații esențiale sau de ultimă oră ci poate cel mult cu date complementare dar ele există și sunt privite ca surprize binevenite de către cumpărători.

În ceea ce privește reclamațiile, este bine să oferiți mai mult decât așteaptă clienții de asemenea, să vă asumați problemele și să le rezolvați rapid după care să îi mulțumiți clientului că vi le-a adus la cunoștință deoarece, fiți siguri dacă au existat probleme în cazul unui singur client au existat și în cazul altora.

În cazul celor mai mulți dintre români (indiferent de domeniu), atunci când au de-a face cu reclamații sau cu probleme ridicate de cei pe care se presupune că aceștia îi servesc, aceștia devin întunecați în privirea lor iar tonul lor crește. Asta este neplăcut oricui și este un lucru pe care nimeni nu ar trebui să îl facă, mai ales când lucrează cu oamenii. Gândiți-vă că tot ceea ce este suficient în cazul celor mai multora dintre noi, este să fim tratați cu, curtoazie iar un zâmbet cald ne-ar face captivi celor care ne tratează astfel.

În afaceri contează mult să vă dați interesul să înțelegeți care sunt nevoile clienților și să le satisfaceți cât mai curând posibil. Ăsta este secretul cel mai la îndemâna tuturor antreprenorilor români, să caute să satisfacă nevoile și dorințele clienților și nu să-i trateze cu superioritate și de multe ori dispreț.

În cele mai multe din magazinele din România vânzătoarele au privirea sumbră și sunt stresate. Este bine să evitați să faceți din problemele voastre probleme pentru clienți, mai bine spus evitați să amestecați viața personală cu afacerile.

Există însă și magazine unde vânzătoarele sau amfitrioanele sunt amabile și mereu gata să ajute. Aceste magazine sunt și acelea cu vânzările cele mai mari, heh, acum știți și de ce.

Ideea este să nu stați și să așteptați să curgă cu comenzi deoarece asta rar se întâmplă și doar atunci când vă pregătiți în consecință. Asigurați-vă că strategiile voastre de comunicare sunt eficiente și orientate către client. Este bine să oferiți garanții cât mai mari și să le și onorați (aș fi dat exemplul eMag dacă nu m-ar fi dezamăgit în cazul solicităriiunei garanții) dar pot spune că strategia lor este foarte bună cu oferta de 30 de zile drept de returnare fără motiv a produselor, uitați-vă la cei care vând. Dați-vă silința și pregătiți-vă permanent îmbunătățindu-vă abilitățile acolo unde sunteți deficitari și învățați în primul rând să lucrați cu oamenii, să fiți amabili și primitori pentru că făcând astfel afacerea voastră și totodată voi înșivă veți prospera.

Succes!

Etichete: , , Filled Under: Dezvoltare personală,Marketing și vânzări Posted on: 29 April 2016

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania