Cercetarea în marketing este foarte importantă pentru determinarea unui model. Acest lucru are loc prin cercetarea informațiilor existente cu privire la marketing-ul afacerilor.cercetarea de marketing poate avea loc sub diverse forme toate acestea fiind cunoscute sub numele de cercetare pentru identificarea problemelor.
Ca unealtă de comunicare în marketing publicitatea este făcută în primul rând pentru testarea pieței. Aceasta este deasemenea utilizată pentru a observa impactul mesajului în orice mediu.
Acum, trebuie să înțelegem diferența dintre publicitate și marketing. Încă de la idee marketing-ul cuprinde întregul proces de vindere a produsului sau serviciului final pe când procesul publicitar este doar o mică parte a procesului de marketing, este dacă vreți o rotiță în cadrul unui mecanism în cazul nostru mecanismul fiind reprezentat prin conceptul de marketing. Prin publicitate înțelegem comunicare printr-o sumedenie de metode numite promovare.
Procesul publicitar este cea mai importantă componentă a strategiilor de marketing și presupune costuri foarte consistente pentru a avea eficiența dorită.
Strategiile publicitare planifică mesajul, ce fel de suport media va fi utilizat pentru răspândirea acestuia (video, audio, imagini grafice, o combinație precisă între acestea), frecvența de difuzare a mesajului, timpul de derulare a campaniei publicitare etc. Deși televiziunea este mediul preferat de desfășurare a campaniilor publicitare, internetul îi face o concurență pe măsură ce gradul de utilizare a www. va crește. Alte medii utilizate pentru plasare de mesaje publicitare sunt:
- Radio
- Poștă
- Poștă electronică (email)
- Panouri publicitare stradale
- Reviste
- Mesaje text pe Telefon mobil (SMS)
- fluturași
- Astfel Marketing-ul este diferit de Publicitate și conți multe alte componente pe lângă componenta publicitară. Dintre aceste componenente menționăm următoarele:
- Cercetarea produsului/serviciului în piață, crearea produsului/serviciului, prețul produsului, relații cu publicul, planificare media etc. Marketing-ul presupune unirea tuturor acestor componenente într-un singur mecanism care în final să ducă la vinderea produsului sau serviciului și conștientizarea publicului cu privire la firmă.
Spune-mi ce crezi...