
În ultimul timp mă gândesc că este o oarece similaritate între publicitate și viață. Spun asta deoarece, îmi amintesc că pe la începutul lui 2007 căutam o modalitate abracadabrantă de a-mi face afacerea online (pe-atunci vindeam produsele digitale ale altora și visam la averi fără margini) prosperă.
După atâția ani în domeniul ăsta pot afirma fără posibilitatea de a mă înșela că nu există soluție magică în afaceri. Nimic nu vă va propulsa în top peste noapte, nici un fel de trucuri publicitare nu vă vor aduce imediat venituri fabuloase și expunere cu impact inerent indiferent de website sau afacere.
Totul ține de eforturile voastre, de timpul pe care îl alocați și nu în ultimul rând depinde de abilitățile voastre. Îndrăzniți, încercați, nu contează dacă veți face greșeli, după cum spuneam într-un articol precedent, greșelile există pentru ca Noi Să Știm Ce Să NU Facem.
Știu ce veți spune acum, ”Păi bă nene, nu tot spui tu că poți să câștigi bani de acasă, ușor?”.
Am o minte matematică, de aceea vă voi explica utilizând o ecuație simplă.
Element A: începeți o afacere.
Element B: afacere al cărui obiect vă face plăcere
Element C: munca făcută din plăcere este ușoară
CAPISCI?!
Good, thanks!
Internetul și influențele acestuia
Încă de la apariție, internetul a suferit o dezvoltare fulminantă. După câte observăm zilnic, acesta continuă să se dezvolte.
Ceea ce vreau să spun este că, internetul evoluează iar tendința este să schimbe totul, inclusiv oamenii, obiceiurile acestora și chiar modul de gândire, sau mai cu seamă acesta din urmă. Ceea ce astăzi funcționează perfect pentru publiciștii online dar și offline, poate deveni în totalitate ineficient în săptămâni.
Acesta este și motivul pentru care cei mai mulți dintre directorii și managerii de marketing cercetează permanent creând noi și noi strategii de marketing.
Ceea ce ar trebui să faceți este să cercetați, să testați și să găsiți modelul sau strategia care funcționează pentru voi, ca mai apoi să reveniți asupra acesteia din când în când modificând-o pentru a rămâne în pas cu schimbările de pe piață.
Investiți pentru a putea câștiga bani
Un alt lucru foarte important pe care trebuie să îl înțelegeți este că trebuie să investiți bani pentru a câștiga bani. Campaniile publicitare și de marketing sunt din ce în ce mai creative și agresive în ziua de azi, așteptați-vă ca trendul să se mențină. De aceea este nevoie să investiți în marketing, să investiți în campaniile publicitare. Investiți cât puteți dar rețineți, cu cât investiți mai mult cu atât vă veți spori șansele de câștig, este asemeni unei loterii controlate cât de cât, ai o piață pe care activează n concurenți, fiecare dintre aceștia investește suma x, șansele sunt de fapt în favoarea celor care investesc cel mai mult dar aici strategiile își fac cel mai bine simțită prezența. Cercetați, creați strategii, testați și profitați.
Am vorbit de multe ori în trecut despre faptul că prezentarea este esențială când vine vorba de marketing. Vorbind de lup, abilitățile de comunicare și mai ales abilitățile de comunicare în scris, abilitatea de a scrie bine, joacă un rol critic în marketing. Această abilitate vă va oferi un avantaj asupra celor ce concurează pentru atenția aceluiași public țintă ca și voi.
Nevoia de a cumpăra
Voi primiți mesaje în care autorii doresc să vă vândă diverse (ex. pastile de slăbit, Viagra, ceasuri de lux, vacanțe luxoase)? Sunt sigur că da.
Eu sincer, niciodată nu am fost tentat să cumpăr ceva de la astfel de persoane (exceptând faptul că mesajele sunt SPAM).
Magazinele de la care cumpăr în primul rând, nu ar trimite niciodată mesaje SPAM, apoi modul în care acestea își fac prezentarea produselor este unul profesionist îndreptat către câștigarea încrederii și nu spre vânzarea cu orice preț a produselor. Acestea sunt scrise corect din punct de vedere gramatical și au conținut de calitate.
Așadar, în cazul în care sunteți deficitari la capitolul ”scris de calitate sau cu talent”, aveți două posibilități de rezolvare a situației. Acestea sunt:
Îmbunătățiți-vă acest aspect, participați la sesiuni literare, la cursuri, citiți ce scriu alții pentru că a scrie bine ține și de talent dar mai mult de atât, ține de exersarea scrisului.
Angajați pe cineva care să îndeplinească acest tip de sarcini. Această opțiune este de obicei cea aleasă de majoritatea oamenilor de afaceri. În felul acesta ei își ”garantează succesul” prezentărilor dar câștigă și timp liber pe care îl pot aloca îndeplinirii altor sarcini.
Dacă nu vă permiteți angajarea unui profesionist, recitiți ceea ce ați scris și permiteți și altora să vă verifice.
Asigurați-vă că prezentarea voastră, a produsului, serviciului sau a subiectului vostru este făcută într-un mod serios, corect gramatical și în conformitate curezultatul pe care doriți să îl obțineți.
Succes!
Spune-mi ce crezi...