Salut!
Ce înseamnă ”afaceri online”, ce înțelegem prin ”internet marketing”?
Definiție:
Pe scurt, când vorbim despre internet marketing (IM), vorbim de fapt de comercializarea de produse prin intermediul internetului.
Aceasta este definiția exactă a termenilor dar în general vorbim despre ”marketing”, ceea ce înseamnă de fapt același lucru.
După cum ați observat, astăzi vom vorbi despre Marketing.
Campaniile de marketing intenționează să îndeplinească câteva funcții fundamentale vânzării unui produs sau unui serviciu, pe piață.
1. Primul lucru pe crae o campanie de marketing îl urmărește este să creeze buzz, să deschidă ochiii publicului țintă cu privire la existența unui produs sau serviciu.
Putem face pasta inițiind campanii publicitare pe internet sau ofline, prin campanii de marketing din gură-n gură, marketing online, recomandări etc.
2. Prin Marketing comunicăm informații despre produsele și serviciile pe care i le adresăm publicului, prin marketing ajutăm oamenii să înțeleagă de ce existăm și cum le putem fi de folos. În felul acesta, este posibil să ducem mesajul, publicului căruia vrem să-i vindem produsele noastre. Informațiile pe care le distribuim cu ajutorul comunicării sunt relevante în ceea ce privește oferta noastră și pot conține detalii despre valoarea produsului/serviciului, preț, distribuție etc.
Tot prin comunicare putem ajuta publicul să înțeleagă importanța produselor sau serviciilor noastre și care este motivul pentru care este bine să le aleagă.
Aceste lucruri fac comunicarea un element esențial în Marketing.
3. Campaniile de marketing folosesc încă unei ramuri importante în afaceri, construiesc relații cu clienții și partenerii. Prin marketing construim încrederea cumpărătorilor, le descoperim produsele/serviciile noastre și-i ajutăm să le înțeleagă atât pe ele cât și pe noi și afacerea noastră. Relațiile pe internet le formăm scoțând în evidență experiența noastră, expertiza noastră, plasând conținut relevant, vorbind despre valoarea afacerii noastre și inspirându-i pe oameni. Relațiile sunt parte din elementele esențiale oricărei afaceri.
4. După cum am spus, marketing înseamnă a vinde/a comercializa dar, eu cred că e mai mult de atât, prin marketing oferim publicului o imagine a ceea ce va avea, cu alte cuvinte prin campaniile de marketing furnizăm publicului servicii, servicii care îl ajută să descopere ceea ce deja dorește. Prin asta reamintim clienților actuali de afacerea și produsele/serviciile noastre și câștigăm clienți noi.
5. Campaniile de marketing generează și susțin vânzările. Din punctul acesta de vedere cu toții suntem marketeri. Internet marketing este o metodă prin care sporim numărul vânzărilor și numărul relațiilor.
Toate aceste cinci puncte, completează campania de marketing și cresc valoarea afacerii noastre.
Când vorbim despre internet marketing, nu vorbim neapărat despre uneltele pe care această activitate le include, precum bloguri, social media, reclame etc. ci despre cum putem crea relații prin intermediul acestora.
Indiferent de tipul de afacere oe care îl abordăm, este esențial să înțelegem cu toții că, afacerile și implicit activitatea de marketing este despre oameni și despre cum le putem îmbunătății viața acestora.
Trăim timpuri de criză, criză de timp, doar 24 de ore într-o zi(off, Doamne, de ce nu sunt 100?), oamenii vor totul instant, ”acum” este noua mentalitate a omului zilei de azi!
Trăim vremuri în care toată lumea e interconectată, în consecință este total neimportantă vârsta sau starea socială a publicului căruia ne adresăm deoarece cu toții suntem online, așa că mesajul nostru poate ajunge cu ușurință direct la țintă.
Succes!
Spune-mi ce crezi...