Orice afacere trebuie să vândă pentru a satisface obiectivul principal al existenței ei. Campaniile de Marketing ajută la ducerea la îndeplinire a acestui deziderat. Marketing management se referă la alegerea de piețe țintă care atât să aducă cumpărători noi dar și să îi rețină pe cei câștigați deja.
Definiție:
Management Marketing-ul se ocupă cu studierea aplicațiilor practice în domeniul tehnicilor și a gestionării resurselor de marketing.
Ca o denumire generală, cei ce se ocupă de acest domeniu se numesc Marketing Manageri sau Manageri de Marketing.
Definiție:
Manager-ul de Marketing are în vedere influențarea momentului și a nivelului cererii cumpărătorilor în vederea intensificării vânzărilor.
Desigur, depinde în mare măsură de dimensiunile afacerii, de exemplu în cazul în care acesta lucrează pentru o companie mare este posibil ca denumirea job-ului lui să fie cea de Manager General în legătură cu un anumit produs sau serviciu alocat acestuia ceea ce l-ar face responsabil de profitul sau pierderile privitor la produsul sau serviciul respectiv. Afacerile mici rare ori iau în considerare un astfel de post deoarece ar implica, costuri inutile pentru sarcini de care se poate ocupa antreprenorul însuși.
Crearea și comunicarea valorilor privitoare la cumpărători poate crește vânzările și numărul de cumpărători de asemenea. După cum am precizat deja, măsurile luate și resursele utilizate în menținerea numărului actual de clienți dar și atragerea altora noi ține de management-ul de marketing. Scop-ul este unul considerabil deoarece consistă atât în dezvoltarea produsului sau a serviciului dar și în reținerea acestuia până la momentul cel mai propiceii lansării lui pe piață.
După cum probabil v-ați dat seama, marketing management-ul poate avea mai multe definiții. Defapt termenul este definit de firme, de modul în care departamentul de marketing funcționează și de activitățile asumate de celelalte departamente precum departamente de vânzări, și cel de operațiuni financiare.
Înainte de luarea deciziilor cu privire la strategia de marketing, firma trebuie să facă o cercetare aprofundată cu privire afacerea pe care o gestionează și la piața pe care activează. Aici are loc un mix cu planificarea strategică. În mod uzual strategiile de marketing sunt de trei tipuri, acestea fiind cea cu privire la cumpărători (cercetarea cumpărătorilor), cu privire la firmă (cercetarea posibilităților firmei) și cu privire la concurență (aici se analizează concurența).
Strategii
Strategia analizei cumpărătorilor
Utilizarea aceestei strategii presupune împărțirea pieței în diferite tipuri de cumpărători. Aici, management-ul de marketing ia în considerare caracteristicile și variabilele fiecărui grup. Aceste grupuri sunt următoarele:
Localizat geografic – ține cont de locul ți poziția geografică a cimpărătorilor
Demografic – ia în considerare structura populației de cumpărători
Grupul bazat pe comportamentul cumpărătorilor și nevoile acestora – aici se analizează comportamentul cumpărătorilor, nevoile și modul de reacție a acestora
Analizați în grupuri oamenii pot fi organizați în grupuri ce nu pot fi influențate de preț, grupuri care fac cumpărături des și grupuri în creștere. Astfel de grupuri pot solicita investiții mari dar fiți siguri că merită toți banii și timpul.
Aceste investiții nu doar că vor reține astfel de cumpărători dar vor aduce înapoi chiar și acei cumpărători ce nu aparțin neapărat acestor grupuri.
Înțelegerea nevoilor cumpărătorilor poate duce la îndeplinirea așteptărilor acestora mult mai bine ca, concurența, lucrul acesta va duce inevitabil la creșterea vânzărilor.
Analiza firmei
Aceasta analiză scoate în evidență structura costurilor și resursele firmei dar și poziția costurilor în comparație cu cele ale concurenței.
Managerii financiari utilizează această analiză pentru a afla care este profitul făcut de un anumit produs sau serviciu de exemplu. Din când se fac studii pentru a afla care sunt punctele tari ale brand-urilor utilizate de firmă.
Managerii de Marketing care folosesc strategia analizării concurenței crează profiluri amânunțite ale cumpărătorilor. Acestea redau o imagine clară a puntelor tari și slabe ale firmei în comparație cu, concurența. Structura costurilor concurenței, resursele acesteia, poziția concurențială, gradul de integrare pe verticală diferențierea produselor și profiturile sunt analizate în amănunt și sunt comparate cu acțiunile firmei în aceste privințe.
Marketing Management-ul în ceea ce privește analiza de marketing purcede la cercetarea pieței și a tot ce ține de aceasta. Unele dintre cele mai cunoscute dintre acestea sunt cercetarea calitativă a pieței, cercetarea cantitativă a pieței, tehnicile experimentale de piață și tehnicile de observare a pieței.
Toate aceste cercetări și studii de piață au menirea de a ișura deciziile strategice ale manager-ului de marketing. Ele vor spori profiturileși veniturile afacerii.
Succes!
Spune-mi ce crezi...