Lucrați la ceea ce este important

p_027
Circa 80% din timp se pierde în activități neproductive. Acesta este un lucru dovedit ca fiind adevărat. Rezultatul este o productivitate scăzută și pieerderi semnificative în bilanțul afacerii.

Astăzi vom vorbi despre câteva tehnici pe care le puteți implementa pentru a vă îmbunătății productivitatea dar și pentru a vă spori profitul propriei afacerii.

Regula lui Pareto

Vilfredo Pareto a fost un economist și un sociolog italian care a trăit între anii 1848 și 1923 perioadă în care s-a făcut remarcat prin publicarea a două tratate, unul de economie și unul de sociologie dar și a unui principiu foarte important pentru noi astăzi. 

Acesta a emis un principiu care sună astfel:

Regula raportului distribuției 80-20

– Cifra de afaceri a unei societăți vine, în proporție de 80% din relațiile cu clienții mari iar restul de 20% se adună ca urmare a relației cu clienții mai mici. În același timp Pareto spune că profitul societății este invers proporțional cu cifra de afaceri. Pareto spune că a ajuns la această concluzie observând cum 20% din populația din Italia deținea 80% din teritoriul acestei țări și cum 20% din păstăile de mazăre din grădina sa conținea 80% din mazăre (acestea sunt doar două dintre argumentele pe care acesta le aduce). Acest principiu s-a dezvoltat și s-a aplicat cu privire la afaceri în general. Astfel astăzi este o regulă cunoscută că 20% dintre clienții uneu societăți aduc 80% din profit.

Tot în felul acesta ducând mai departe acest principiu putem spune că din lucrurile pe care le întreprindem zi de zi în  mod real 80% din realizări vine ca urmare a efectuării a doar 20% din ceea ce contează. Concluzia este că doar o mică proporție din ceea ce realizăm ne aduce cu adevărat satisfacții.

Întrebarea care se pune în acest moment este ”cum puteți utiliza acest principiu?”.

O strategie în sensul implementării acestui principiu este o idee excelentă ce vă poate aduce belșug și timp liber.

Ce trebuie să faceți?

Să realizați doar lucrurile care contează pentru voi. Atât.

Evitați deci să vă ocupați cea mai mare parte a timpului cu lucrurile mai puțin importante pentru voi.

Scrieți

A) Mențineți un jurnal de lucru săptămânal

Notați-vă activitățile și timpul alocat acestora.

Cercetați

B) Analizați-vă activitățile zilnice

Împărțiți activitățile în două categorii. Prima categorie conține doar activitățile ce au prioritate și de aceea va include doar acele activități ce aduc venit sau pe care le puteți duce la bun sfârșit. Apoi există ”celelalte activități”, acestea includ toate celelalte activități pe care altcineva le poate întreprinde eliberându-vă vouă timpul, și activitățile de mai mică importanță care nu vă aduc satisfacții reale sau atât de mari.

În urma unei astfel de examinări veți rămâne cu siguranță surprinși de cât de mult timp petreceți cu lucrurile mai puțin importante. La fel se întâmplă și în afaceri unde foarte multe dintre activitățile de importanță scăzută ocupă o semnificativă cantitate de timp.

De aceea odată ce ați identificat activitățile care cauzează o astfel de pierdere de timp delegați cât mai multe dintre acestea către alte persoane.

Ideea principală aici este să stați cât mai departe de activitățile neproductive.

Desigur că veți fi tentați să păstrați anumite activități de o importanță scăzută dar este mai bine să evitați acest lucru deoarece productivitatea voastră ar putea avea de suferit.

Timp berechet

Eșalonați timpul activităților neprioritare

Timpul este cea mai importantă și cea mai perisabilă resursă de care dispuneți.

În mod cert veți rămâne și cu activități mai puțin vitale dar este bine să calculați cu grijă timpul pe care îl veți petreceți cu acestea. Acordați-le importanța pe care în realitate o au și ocupați-vă de acestea astfel încât să vă rămână energia necesară pentru activitățile prioritare pentru voi. Alocați-le timp special în calendarul vostru în așa fel încât să economisiți timp.

Activitățile importante

Prioritizați activitățile rămase

Focusați-vă atenția asupra celor mai importante activități ale voastre alocându-le cea mai mare parte a timpului. Este recomandat să alegeți dintre aceste priorități ale voastre doar câteva.

Obiectivul este de a maximiza rezultatele din zonele de importanță majoră și să delegați sarcinile care vă aduc beneficii mai mici.

Regula lui Pareto se poate dovedi foarte benefică oricui și vă poate îmbunătății atât cariera cât și viața personală.

Vă vorbesc din propria mea experiență, este de un real folos.

Rămâneți productivi și trăiți-vă viața ca și cum ați face-o intenționat. Planificați.

Succes!

Etichete: , , , , Filled Under: Dezvoltare,Startup de bază Posted on: 6 March 2015

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania