Salve!
Ok, avem niște relații bunicele cu clienții iar relațiile noastre de afaceri în general sunt pe drumul cel bun. Cum ne creștem afacerile?
Am înțeles și că trăim în Românica și că vremurile economice pe care le traversăm nu sunt foarte favorabile, afacerile au de suferit fiind lovite permanent de politicile guvernamentale, ”bine”, și-acum ce?!
Rămâneți la pământ văitându-vă ca orice vașnic românaș sau vă ridicați și mergeți mai departe ca niște antreprenori? Îmi place să cred că veți alege a doua variantă.
Ceea ce trebuie să facem atunci când ne confruntăm cu întrebarea de mai sus este să ne punem în locul cumpărătorilor noștrii și să gândim ca aceștia.
Întrebați-vă de exemplu de ce ați cumpără dintr-un magazin anume în detrimentul altuia de unde nici în ruptul capului nu ați cumpăra.
Ce vă atrage în acel magazin, este acesta mai primitor decât celălalt, este fereastra acestuia mult mai frumos aranjată. Ce anume observați imediat ce vă apropiați de magazin, este estetica acestuia aceea care vă seduce să intrați?
Bine, odată pășind înăuntru ce observați, este acesta însuflețit de culori iar produsele sunt așezate în așa fel încât să producă un efect plăcut asupra ochiului sau este acesta plin de lumină astfel că produsele ies imediat în evidență?
Dar despre vânzător ce spune-ți, este acesta amabil și informat cu privire la produsele pe care le vinde, vă poate el oferi informații suplimentare despre ele, este el mulțumit de locul în care lucrează, vă zâmbește de fiecare dată când vă adresați cu o întrebare, vă acordă el toată atenția sa ca și cum locul lui de muncă ar depinde de voi?
Cu toții am ajuns la un momentdat în situația unde un vânzător sau altul ne tratează cu indiferență in timp ce întreține o conversație la telefon.
Mi s-a întâmplat cu angajații RCS/RDS filiala Giurgiu unde nesimțirea e la loc de cinste (acolo o funcționară (o băgătoare de seamă) vorbea la telefon cu o alta și îi povestea aceleia că nu știe cu ce să se îmbrace seara pentru a merge la nuș’ce petrecere) iar eu așteptam să îmi redacteze contractul de telefonie.
Am fost și în magazine din străinătate dar niciunde nu am întâlnit atăta nesimțire și desconsiderare față de client ca în România.
În consecință dragilor, acesta primul pas pe care îl puteți face pe drumul creșterii afacerilor voastre. Tratați-vă cumpărătorii ca și când prosperitatea afacerii voastre ar depinde de ei. Arătați-le toată considerația voastră atât în contactul vostru direct cu ei, cât și în felul în care le expuneți afacerea voastră. Fiți amabili și permanent informați cu privire la produsele pe care le vindeți dar de asemenea și în ceea ce privește tendințele și chiar nevoile cumpărătorilor.
– Aici, mi-amintesc o replică dintr-un film (Sliders) unde unul din personajele principale (Wade) care lucra într-un magazin de calculatoare îl îndeamnă pe unul din clienții magazinului să nu cumpere calculatoare în acel moment deoarece urmează să apară un model mai bun și este mai bine să achiziționeze acel model.
Știu, pare de bun simț dar dacă nu știți de unde să începeți, începeți prin a arăta considerație față de clienți și vă asigur că veți face din aceștia niște prieteni loiali.
Succes!
Spune-mi ce crezi...