Nu există moment mai bun ca astăzi pentru a deveni antreprenor. Din punctul acesta de vedere tehnologia sau mai bine spus dezvoltarea tehnologică, are o mare implicare în propulsarea unei revoluții antreprenoriale (în lume în general dar și în România în special).
În calitate de antreprenori, azi, avem un acces la informație care ne permit luarea de decizii într-un mod cu mult mai inteligent și mult mai rapid decât, să zicem, în urmă cu 15 ani.
În ziua de azi chiar și firmele mici pot exercita un avantaj important asupra afacerilor mari prin faptul că sunt usor de condus, mult mai flexibile și nu în ultimul rând permit o transpunere în fapt foarte rapid asta însemnând că pot intra pe piață foarte repede.
De asemenea ca antreprenori de afaceri mici puteți ținti anumite piețe foarrte rapid și scoate profit în același mod.
Dar, evident, a fi un antreprenor de succes necesită o privire de ansamblu și o planificare care trebuie urmată de la început până la sfârșit cu sârguință.
În continuare vom trasa câteva reguli generale pe care este bine să la folosiți atunci când vă începeți propriile afaceri.
Determinați o nișă
În mod special online, oamenii caută magazine de specialitate asta însemnând că fiecare magazin online se specializează pe o anumită nișă, fie ea electronice, automotive, mobiliare etc.
Ca antreprenor în găsirea unei nișe trebuie să identificați o anume nevoie care poate fi satisfăcută în beneficiul unui anumit grup de persoane bine definit și pe care alte magazine online su offline nu o pot satisface sau o satisfac defectuos.
În mod normal un magazin online mic sau aflat la început nu poate face concurență magazinelor mari ca supermarket-urile offline sau ca magazinele online care intrate deja în conștiința publică precum e-Mag.ro, Altex.ro sau Flanco.ro.
(Am observat că e-Mag.ro și-a diversificat mult aria de produse magazinul începând să comercializeze inclusiv produse alimentare)
Personal, decizia e-mag de a lărgi gama de produse este una care va duce la o diminuare a numărului de cumpărători pe termen lung. Sincer să fiu, această schimbare nu putea să aibă loc decât în România, unde, cultura cumpărătorilor online este una precară.
Prezența online
Chiar dacă afacerea voastră este una offline și nu aveți în plan vânzarea cu amănuntul online este bine să țineți seama de faptul că internetul poate ocupa un loc important în strategia afacerii voastre. Amintiți-vă că prin prezența online eliminați limitele pe care le impune o locație fizică precum magazinul de la parterul scării (magazinul de cartier) și vă lărgește aria de cumpărători cu practic milioane. De asemenea vă veți putea promova afacerea chiar și în fața celor aflați în zona voastră (gen în cartierul vostru) determinându-i pe aceștia să conștientizeze faptul că existați acolo și că vă ocupați cu ceva anume.
Afacerile de succes și implicit activitatea antreprenorială de succes necesită creativitate, energie și motivația de a continua mai ales atunci când apar situații dificile și apare dorința de renunțare.
Înarmați-vă cu optimism și căutați în permanență motivația de a continua. Nu există nimic rău în întâmpinarea situațiilor dificile, mai cu seamă în afaceri, este bine însă, să evitați greșelile care au dus la ivirea situațiilor de dificultate.
Succes!
Spune-mi ce crezi...