Așa cum evidențiat în articolul trecut, este necesar ca antreprenorul să aibe în vedere atât avantajele cât și dezavantajele formei juridice a afacerii sale. Un lucru foarte înțelept ar fi să identificați chiar dinainte de a începe afacerea, motivul real care vă determină să întreprindeți această acțiune. Aflați ce anume vă motivează și pe ce anume vă puteți baza să vă împingă să mergeți mai departe atunci când vor apare piedici.
Răspunderea eșecului afacerii
Este bine să subliniez și chiar să accentuez faptul că din punctul meu de vedere antrreprenorul este direct răspunzător de eșecul afacerii sale în caz că acesta are loc.
Cele mai multe probleme sunt în general cauzate de către fondatorul afacerii când acesta ia decizii greșite cu privire la cheltuieli. De cele mai multe ori acesta irosește capitalul financiar al startup-ului pe un sediu scump, pe înfrumusețarea acestuia și pe motive ornamentale care să facă impresie.
Cheltuielile în afaceri
În calitate de antreprenori, veți învăța curând că una dintre cele mai bune caracteristici pe care va trebui să o dezvoltați pentru a putea avea succes în afaceri are legătură un soi de zgârcenie cu privire la cheltuieli. Defapt, o regulă eficientă la începutul oricărei afaceri este aceea de a evita orice fel de cheltuieli care nu vă produc bani sau nu vă protejează investiția.
Spre exemplu, dacă optați pentru forma juridică PFA pentru afacerea voastră, veți risca în caz că veți cheltui banii afacerii în mod inutil și veți produce anumite pagube, să răspundeți inclusiv cu bunurile voastre deoarece în calitate de proprietar al afacerii veți răspunde în mod nelimitat.
Numele afacerii
Alegerea numelui afacerii este mai cu seamă importantă din rațiuni de publicitate. Numele afacerii voastre trebuie să descrie produsul sau serviciul pe care îl oferiți.
Nume simandicoase precum ”Servicii juridice superioare” nu rezonează atât de bine pentru potențialii clienți ca ”Casa de Avocatură ..escu”.
Avantajul obținut prin utilizarea propriului nume în cadrul numelui afacerii (în PFA e obligatorie această utilizare) este acela de a da o încredere mai mare publicului căruia vă adresați.
Spațiul de lucru
Care este soluția cea mai potrivită?
Închirierea unui spațiu?
Cumpărrarea spațiului în care își va desfășura activitatea afacerea sau luarea în leasing a acestuia (lucru posibil de asemenea din punct de vedere legal).
O afacere aflată la început este bine, cum am spui mai sus, să cheltuie cât mai puțin pe lucruri care nu produc bani. Astfel o idee bună este fie închirierea unui spațiu, fie luarea în leasing pe o perioadă mai lungă de timp pentru ca rata să fie cât mai mică.
Deschiderea unui cont bancar
Afacerea voastră va avea nevoie de un cont bancar. În ziua de azi băncile se înghesuie să câștige clienți, de aceea multe dintre acestea oferă diverse avantaje. Înainte însă, de a vă decide asupra uneia dintre acestea verificați fiecare opțiune pe care o aveți la îndemână. Luați în considerare locația, ofertele de afaceri pe care acestea vi le oferă și desigur vorbiți cu un agent bancar care vă poate oferi toate informațiile și care vă poate explica în detaliu fiecare ofertă. Este bine chiar să discutați cu unul din managerii respectivei filiale bancare și (în caz ca aveți nevoie) chiar să verificați avantajele unui eventual împrumut sau finanțări.
De notat:
Creați o relație cât mai apropiată între voi și bancă deoarece în cazul în care veți avea nevoie de un împrumut urgent sau poate de o favoare, aceasta, prin reprezentanții ei să vă ajute. Apropiați-vă de cât mai mulți dintre agenții băncii voastre, chiar și de la alte filiale ale acesteia pentru că, cu cât îi veți cunoaște mai bine cu atât aceștia vă vor servi mai bine. Știu, toate băncile sunt CACA, toate sunt după interesul lor. Deci faceți din afacerea voastră interesul lor cel mai atrăgător.
Succes!
Spune-mi ce crezi...