Salut!
Rețelele sociale în afaceri și în viața personală există pentru crearea de relații, pentru a conecta oamenii între ei, profitul este un efect rezidual al acestor conexiuni. Un punct negativ aici, este jucat de faptul că aceste relații se creează în timp iar în afaceri, (ca și în viață), timpul e prețios. De aceea, o activitate accentuată pe aceste rețele este esențială, la început..
Experiență și planificare
În consecința celor de mai sus, este bine să ne organizăm și să creăm un plan.
Este important ca pentru început să accedem la relațiile altora. Pentru un plan eficient însă, putem apela la oameni care au experiență în domeniu și la cunoștințele acestora, ca de exemplu, oameni sau afaceri care au deja o prezență socială solidă și se află în domeniu nostru de activitate.
Aici ideea este aceea a angajării de persoane care au expertiza necesară accederii noastre la publicul și obiectivele pe care le țintim.
Relații și public comunitar
Construind relații și aducând oameni cu interese comune, împreună, putem pune bazele unei comunități care să ne susțină în eforturile noastre de marketing. Putem realiza acest deziderat doar concentrându-ne pe a fi utili celor pe care dorim să-i atragem în comunitatea noastră. Activitatea constantă pe rețelele sociale este unul din elementele cruciale planului nostru.
Încă un lucru important în planul nostru de marketing social este definirea exactă a publicului țintă și a mediului în care acesta se găsește. În sensul acesta este nevoie să acționăm în așa fel încât acest public să înceapă să vorbească despre noi și afacerea noastră.
Postările care sunt utile și vin în întâmpinarea nevoilor celor pe care dorim să îi atragem ne pot fi de mare ajutor. De aceea, pentru ca postările noastre relevante să devină eficiente noi, trebuie să ne dovedim a ne identifica cu cei pe care îi țintim, creând în felul acesta o legătură ombilicală cu acest public. Este important ca personalitatea noastră (a afacerii noastre) să releve profesionalism și seriozitate.
Când vine vorba de socializare, turma are cuvântul pentru că oamenii au tendința să meargă cu valul. De aceea este important să ne implicăm și la rândul nostru să urmărim (să devenim fani ai altor), alte persoane pe rețelele sociale.
Din punctul meu de vedere este o greșeală în faptul că paginile oficiale ale afacerilor, pe Facebook, au abilitatea doar de a primi aprecieri, neluând în considerare de a răspunde acelei aprecieri în același mod. Până și cele mai mari vedete dau autografe.
Dacă de exemplu, afacerea noastră are 5000 de fani iar noi ca, creatori ai acesteia, nu urmărim pe nimeni, vom da dovadă de aroganță, nimeni nu vrea să se identifice cu aroganții și în plus de asta, vom dezvolta probleme de relaționare cu acești urmăritori.
În vederea construirii unei comunități relevante afacerii pe care o reprezentăm, ne putem organiza în așa fel încât să ne putem implica activ în comunitatea pe care încercăm să o construim. Afacerile și în special paginile oficiale, au tendința de a da comunicate, fără însă o implicare prea profundă în beneficiul consumatorilor (urmăritorilor/fanilor) lor.
Prezența socială este importantă dar nu trebuie abordată cu ușurință, tocmai fiindcă este atât de esențială afacerilor noastre.
Succes!
Spune-mi ce crezi...