Ok salut! Astăzi continuăm periplul nostru în găsirea de metode de soluționare a problemelor fluxului de numerar și vom atinge ușor domeniul marketing șși publicitate.
Ca o regulă generală în ceea ce privește fluxul de numerar al firmei este aceea că cu cât încasați mai repede plățile de la clienți și cu cât le puteți întârzia pe cele către furnizori și angajați cu atât mai bine..
Procedând în felul acesta veți putea utiliza respectivul numerar în diferite alte scopuri, ca de exemplu pentru a vă dezvolta sau achiziționa echipamente noi.
În cazul în care afacerea voastră desfășoară operațiuni cu statul (mulți au norocul ăsta) puteți planifica în vederea achiziționării unui credit bancar.
Sistemizare și proceduri
Un lucru de care se plâng toți antreprenorii români sau străini este birocrația și nelimitata hârțogărie care trebuie îndeplinită în vederea desfășurării afacerilor în mod normal. De aceea este necesar să aveți un sistem solid și proceduri exacte care să se ocupe de activități interne deoarece veți dori să evitați să complicați și mai mult viața afacerilor voastre.
Ca urmare este bine să aveți proceduri și politici exacte pentru:
– Resurse mane,
de la intervievierea candidaților, angajarea acestora, responsabilitățile pe care le vor avea la beneficiile viitoare de care se vor putea bucura viitorii voștrii angajați.
– Industrializare,
de la operarea echipamentelor la inventariere și la logistica care este necesară.
– Facturare,
un sistem precis de înregistrare a plăților, colectării veniturilor se face absolut necesar pentru evitarea intrării în conflict cu legea.
Indiferent de forma sau modelul vostru de afacere tot va trebui să stabiliți un sistem cât de cât de bază care să se ocupe de procedurile de zi cu zi ale afacerilor voastre.
Marketing și Publicitate
Cunoaștem cu toții proverbul ”Publicitatea este sufletul comerțului” și semnificația acestuia pentru afaceri în general.
Ce spun eu?
O fi ea sufletul mamii ei dar poate fi și o groapă care să vă înghită toți banii și să vă aducă în pragul unui eșec financiar total.
Esența campaniilor de marketing este aceea de a beneficia de tragerea unor concluzii în legătură cu vânzările, publicul țintă, produsele/serviciile etc în urma acestora.
De aceea, asigurați-vă că aveți toate instrumentele care să vă ajute să măsurați progresul planului vostru de marketing. Știți care este motivul principal pentru care campaniile publicitare și de marketing au devenit mult mai costisitoare decât în trecut în ciuda dezvoltării tehnologice și a ușurinței cu care se pot desfășura în ziua de azi?
Răspunsul este același care permite și desfășurarea de campanii fulminante de marketing, este ușor, prea ușor și toată lumea o face. Asta înseamnă că, concurența este acerbă ceea ce duce automat la necesetitatea unor investiții din ce în ce mai consistente în marketing și publicitate. Am fost uimit să aflu despre un prieten că acesta folosește anul acesta strategia și bugetul de marketing de anul trecut. Cel mai probabil o va da în bară.
Ceva trebuie să se schimbe sau această escaladare a industriei de publicitate va ajunge într-un colaps asemeni bulei economice în 2008 din America și tot de acolo va porni. Ceea ce trebuie să faceți este să fiți alerți la schimbările din piață și chiar dacă investiți bugete importante în marketing și/sau publicitate sau mai ales dacă faceți asta asigurați-vă că aveți la dispoziție toate uneltele necesare fructificării la maxim a acestora.
Iepuri mulți
V-am spus despre cea mai mare greșeală pe care continui să o fac din când în când? Mulți dintre antreprenori își alocă prea multe sarcini pe care apoi se forțează să le ducă la îndeplinire. Așa se ajunge la o performanță slabă, de aceea vă recomand să vă ocupați doar de acele activități la care vă pricepeți cel mai bine și să permiteți altora să se ocupe de lucrurile la care ei performează.
Cel mai bun sfat pe care vi-l pot da în legătură cu asta este următorul:
În Planul de Afaceri după care vă conduceți afacerile stabiliți-vă ca obiective și angajarea de personal care să se ocupe de lucrurile la care voi vă pricepeți mai puțin. Neluarea de măsuri în vederea primirii de ajutor în punctele voastre slabe sau o pregătire îndelungată vă poate duce la faliment. De exemplu dacă specializarea voastră vă permite crearea de software de calitate, atunci locul vostru nu este în pregătirea campaniilor publicitare și de marketing ci în producție. Pentru a duce la îndeplinire campaniile acestea este recomandat să angajați pe cineva iar voi să vă petreceți timpul producând ceea ce firma voastră poate vinde.
Succes!
Spune-mi ce crezi...