Greșeli în afaceri

default_thumb

În articolul trecut am vorbit despre cea mai mare greșeală pe care am făcut-o eu atunci când ”mi-am început afacerea”, și anume aceea de a porni fără un plan de afaceri, la repezeală.

Astăzi vom continua incursiunea noastră în descoperirea greșelilor care pot dărâma o afacere în timp.

Deși majoritatea potențialelor probleme de care vom discuta în continuare pot fi găsite mai cu seamă la furnizorii de servicii, acestea pot fi de fapt găsite în orice tip de afacere.

Timpul – supra estimare vs subestimare

Aceasta este greșeala mea preferată deoarece deși știu bine că e o greșeală, continui să o comit din când în când. Îmi supraestimez capacitatea de muncă, se întâmplă des să încep câte un proiect, să stabilesc perioade de timp foarte scurte după care mă forțez și trag de mine să ating obiectivele stabilite și termenele limită.

Nu îmi cunosc limitele?! Pff, ba’ din contră, le cunosc bine dar se pare că îmi place să îmi forțez aceste limite.. Scuze, ideea este să nu faceți ca mine, ba mai mult, delegați toate sarcinile pe care le puteți delega, chiar și pe cele mai neînsemnate, ca de exemplu cumpărăturile online sau offline, angajați personal care să vă ajute, specializați personal în sensul acesta pe cât se poate..

Aveți grijă de asemenea și în privința stabilirii unor termene prea îndepărtate pentru proiectele voastre pentru că acestea pot avea un impact negativ asupra desfășurării proiectelor viitoare și le pot întârzia în mod nejustificat.

Prețul corect

O altă greșeală pe care am întâlnit-o și la ”case mai mari” și pe care sigur am făcut-o și eu a fost să nu îmi stabilesc corect prețurile serviciilor și mai ales ale produselor pe care le pusesem la dispoziția publicului.

Ce am făcut eu ”băiat deștept”?!

Am privit la concurență (nu la cea locală/din RO, ci la cea din vest) și am folosit prețuri similare acesteia minus o reducere de 15% (deh, eram nou pe piață, am considerat că e ok).

Mare greșeală, nu numai că concurentul pe care l-am ales ca etalon nu vindea suficient cât să justifice prețurile dar era deja pe pierderi pentru că avusese o campanie de marketing după părerea mea complet distructivă care epuizase buget după buget iar la momentul acela ridicase prețurile pentru a recupera din pierderi. Binențeles că, afacerea concurentă curând a eșuat iar eu am fost nevoit să ajustez prețurile cu încă 15% ceea ce m-a enervat și m-a făcut să decid să le distribui gratuit.

Ceea ce aveți de învățat de aici este că este foarte important să vă stabiliți propriile prețuri, să luați în calcul prețurile concurenței dar să nu vă bazați deciziile în totalitate pe acestea.

Costuri vs prețuri

Variabilile ce determină costurile produselor sunt diferite de la un domeniu de afaceri la altul. Fiecare industrie implică, costuri cumulate, așadar prețul pe care îl veți plăti pentru producerea produselor pe care intenționați să le vindeți nu este singurul cost pe care va trebui să îl luați în considerare atunci când stabiliți prețurile acestor produse.

Asta înseamnă că în prețul produselor nu intră doar materialele pe care acestea le implică sau doar cheltuielile cu personalul. Pe lângă acestea există o mulțime de alte costuri care trebuie analizate și incluse în prețul final al produsului ca de exemplu, oferiți garanții, care sunt costurile acestora?

Probabil voi continua aceste incursiuni în propriile-mi amintiri în domeniul afacerilor, așadar rămâneți conectați.

Succes!

Etichete: Filled Under: Dezvoltarea afacerii,Începeți o afacere Posted on: 2 March 2016

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania