Fezabilitatea ideii de afaceri

p_110

Salut!

Înainte de toate, am mai vorbit tangențial despre subiectul pe care îl vom aborda astăzi.

Ideea de afaceeri e genială

V-ați decis să începeți o afacere și considerați că ideea voastră este una infailibilă. Posibil, dar tot trebuie să o puneți la încercare înainte de a investi în ea..

Atenție!!

Indiferent cât de bună poate vă părea o idee de afaceri este imperios necesar să o testați deoarece nu opinia voastră este decisivă în ceea ce privește fezabilitatea ideii ci opinia publicului.

Cum testăm genialitatea ideii?

Există câteva modalități prin care vă puteți convinge dacă ideea este una bună sau nu.

  1. Familia, prietenii și cei apropiați

Ați putea începe de exemplu prin a discuta cu prietenii și familia, cu cei apropiați și să le solicitați opinii după care să le dezbateți. Asta este o idee bună pentru început dar este de luat în considerare faptul că oamenii care vă iubesc de cele mai multe ori vă vor spune ceea ce doriți să auziți care până la un moment este destul de rău pentru că vă poate pune pe o pistă greșită.

b. Restul lumii neavizate

Puteți apoi să abordați subiectul cu restul cunoștințelor, includem aici persoanele pe care le cunoașteți sau de care sunteți mai puțin atașați dar și restul oamenilor (ex. Cei apropiați acestora din urmă). În acest caz este bine să țineți seama de faptul că prin natura sa omul este invidios și este foarte posibil ca ceo care nu vă sunt foarte apropiați să vă spună exact contrariul opiniei lor.

c. Autoritatea cunoscătorului

Căutați să discutați oportunitatea ideii cu o persoană care se află în cunoștință de cauză cu privire la subiect (ex. un antreprenor experimentat) și care vă poate oferi o opinie sinceră. Este o idee bună dar cum spuneam mai sus, omul nu poate privi cu ochii buni prosperitatea altuia în timp ce el se află la ananghie.

d. Acțiune personală

Apoi există posibilitatea ca voi înșivă să determinați prin propria voastră cercetare viabilitatea ideii de afaceri pe care vă gândiți să o puneți în practică.

Puteți face asta efectuând o analiză a punctelor forte, slabe, a oportunității și amenițărilor ideii voastre. În felul acesta vă veți da seama atât de oportunitatea ideii voastre de afaceri dar veți observa și punctele forte pe care aceasta se va baza, veți identifica punctele vulnerabile ale acesteia și veți găsi modalități de a profita de oportunitățile ce se vor ivi evitând eventualele amenințări.

Este simplu.

Imaginați-vă 4 puncte, punctele tari, vulnerabilitățile, oportunitățile și amenințările (da, vorbim despre o analiză SWOT dar vorbim românește).

În această simplă schemă punctele tari reprezintă caracteristicile care fac ca ideea să fie bună și demnă de pus în practică. La acest capitol putem pune o piață dejastabilită, un produs cu caracteristici unice, experiență în domeniu, capital de pornire garantat etc.

Punctele slabe pot fi lipsa expertizei în domeniu, lipsa capitalului de pornire,  (câine surd la vânătoare?! =))), prea mulți concurenți pe aceeași piață etc.

Oportunitățile sunt acele lucruri care pot apare la un momentdat și care vă pot oferi anumite avantaje. Putem include aici falimentul unui concurent de pe piață căruia îi puteți ocupa locul, apariția unui loc gol în piață care să vi se potrivească mai bine, a unui investitor care vă poate ranforsa resursele financiare, a unui loc mai proeminent de relocare a afacerii etc.

Amenițările sunt acele lucruri care pun în pericol succesul ideii  voastre.

Acestea pot fi reprezentate de incertitudini cu privire la condițiile de piață, de concurenți mai bine poziționați ca voi, de ideile guvernului care de asemenea vă poate și probabil vă va pune în dificultate.

În acest moment, pe baza celor de mai sus veți fi capabili să decideți voi înșivă dacă ideea merită sau nu. Astfel puneți în balanță punctele tari cu vulnerbilitățile prezentate de ideea voastră de afaceri. Ce reise din această cântărire, oportunitățile oferă suficiente avantaje sau riscurile sunt mai degrabă prea mari făcând ideea greu de implementat?

Ca atare dragilor, nu săriți din avion fără parașută sau fără certitudine că veți scăpa nevătămați.

Succes!

Etichete: , , , , Filled Under: Începeți o afacere,Startup de bază Posted on: 7 May 2016

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania