Ne aflăm în secolul XXI însă România este în urma țărilor occidentale cu cel puțin 30 de ani din punct de vedere al oportunităților femeilor în afaceri, ca atare încă în secolul XX. Într-o Românie în care femeia pare să fie ea însăși o afacere, femeile românce par să nu fie atât de dornice în a-și asuma riscuri pe care atât de multe dintre semenele lor din vest le înțeleg ca fiind foarte naturale. Este evident faptul că în România prezența femeilor în afaceri este una scăzută.
De ce se întâmplă asta?
Un răspuns ar putea fi mentalitatea.
Păi dacă tot vreți să fiți egale cu bărbații măi fetelor, este bine să îi imitați pe aceștia, că, ”la cratiță” nu e deloc în spiritul acestor timpuri.
Femeia de afaceri a acestor vremuri
Înainte de toate aș vrea să spun cum nu e sau cum nu ar trebui să fie femeia de afaceri de azi în România.
Cum văd eu femeia de afaceri româncă
Înainte de toate, aceasta ar trebui să evite stereotipul antreprenorului care comandă și controlează. Cu alte cuvinte dragele mele, nu îi imitați pe bărbați în grobianism și insensibilitate.
Femeia de afaceri a acestor vremuri este axată ca de altfel orice bun antreprenor, pe viziune și pe ducerea la îndeplinire a acesteia.
Femeia de afaceri este capabilă să își construiască o viziune pe baza schimbărilor economice care au loc, după care, cu ajutorul personalului din subordine sau a celor apropiați (dacă este la început) pune în practică viziunea respectivă.
La fel ca în cazul antreprenorului bărbat, femeia antreprenoare are anumite trăsături după care poate fi recunoscută sau pe care le poate dezvolta în vederea devenirii unei femei de afaceri de succes.
Caracteristicile unei femeii de afaceri
Lider Vizionar
Antreprenoarea noastră este în primul rând un lider independent (este necesar în inspirarea unei viziuni) cu un plan de viitor, de construire și de dezvoltare a afacerii sale. Ea dispune de abilitatea de a atrage și a reține persoane talentate și investitori pricepuți în jurul ei care îi pot oferi sprijin la nevoie.
Cu privire la viziunea acesteia, aceasta este complet realizabilă. Viziunea ei este un concept bine definit și ușor de înțeles care este menit să ducă afacerea la un alt nivel.
Femeie de afaceri inovatoare
Românii adesea spun că româncele sunt cele mai frumoase, cele mai bune mame, cele mai bune gospodine etc. Cu alte cuvinte acestea sunt cele mai bune în a îndeplini ”plăcerile” celorlalți și în timp ce ar putea exista o piață de desfacere și pentru aceste calități aș vrea să cred ca antreprenoarea noastră se definește singură și își alege prioritățile în consecință.
Antreprenoarea noastră este un manager puternic care nu doar că anticipează schimbările dar își crează planuri cu totul noi care răspund schimbărilor și nevoii de inovare.
Fără teamă
Au apus timpurile în care agresivitatea (concurențială, să păstrăm feminitatea intactă) și ambiția erau trăsături specific masculine, astăzi acestea sunt calități necesare oricărui antreprenor.
În acest fel antreprenoarea noastră este încrezătoare și fără teamă, ea este capabilă să își conducă afacerea pe piețe unde alții s-ar putea teme să se așeze astfel ea ia în calcul oportunități pe care alții nu le văd și apoi preia controlul unui teritoriu virgin (în afaceri, un domeniu nevalorificat) și își duce viziunea pe alte culmi.
Oportunitatea schimbării
După cum bine știm, femeile în general dispun de abilitatea de a transforma provocările în oportunități. Într-o manieră asemănătoare antreprenoarea noastră deține abilitățile necesare pentru a face mișcări îndrăznețe și în același timp pentru a câștiga susținerea celorlalți din firmă transformând schimbările în succes.
Ea nu se teme de schimbare iar când schimbarea este în beneficiul afacerii ea profită de oportunitate.
Relațiile cu clienții
Femeia de afaceri pe care o descriu știe să petreacă timp și să discute cu clienții pentru a le înțelege cererile și a le îndeplini.
Ea este un lider care știe cum să abordeze clienții și cum să îi implice pe aceștia în procesele de cercetare și vânzare a produselor firmei.
Știu, este nevoie de o anumită stare mentală pentru a putea începe propria afacere și a face din aceasta un succes, pentru orice bărbat, și gândiți-vă.. este cu atât mai dificil pentru o femeie antreprenor.
Dar fiți încrezătoare doamnelor și domnișoarelor, dacă puteți purta în pântece 9 luni de zile o altă ființă umană pe care apoi o și creșteți, o afacere este o nimica toată. Orice femeie poate face din visul său o realitate, ea când se afirmă de obicei este de două ori mai puternică decât orice bărbat din mediul ei.
Succes!
Spune-mi ce crezi...