Factori de influențabilitate externă

p_003

Salut!

În articolul precedent am vorbit un pic despre unul din cele două tipuri de factori care vă pot influența ca antreprenori, cel intern. Este deosebit de important să înțelegeți că atât elementele ce vin din interiorul vostru și care depind în cea mai mare măsură de voi, cât și cele care vin din exteriorul vostru, cele asupra cărora, controlul vostru este limitat, pot avea un efect înfloritor sau din contră, devastator asupra oricărei afaceri.

Astăzi vom vorbi despre aceste influențe externe.

Mediul de afaceri este unul extrem de volatil deoarece piața este influențată de cerere și ofertă. Aici apar oportunitățile și amenințările.

Când vorbim despre Oportunități, ne referim la acele elemente care odată abordate corect vor aduce prosperitate și abundență afacerilor  voastre. Amenințările, din contră, vor face ca afacerile voastre să treacă prin restriștre iar cu privire la acestea, este esențial să știți să vă adaptați.

Există situații în care lucrurile se pot schimba și oportunitățile se pot transforma în amenințări iar amenințările în oportunități (volatilitate). Sigur, o situație poate fi o oportunitate sau o amenințare, nu ambele în același timp. De aceea, când facem o analiză SWOT (a oportunităților și amenințărilor), este foarte ușor să încadrăm trei coloane, pe prima trecem factori de influențabilitate precum concurența, clienții actuali, mediul economic, perspectivele etc., pe a doua coloana trecem în bara de titlu oportunități iar în titlul celei de-a trei-a trecem Amenințări. Apoi în funcție de percepția primei coloane bifăm factorii de influențabilitate ca reprezentând oportunități sau amenințări. Este atât de simplu, analiza oportunităților și amenințărilor se poate realiza cu privire la orice.

Schimbările în mediul de afaceri vă pot avantaja sau vă pot dezavantaja, depinde de voi să luați atitudine și să acționați în conformitate, ori profitând de oportunități ori adaptându-vă amenințărilor. De exemplu, cererea pentru produsele sau serviciile voastre poate fi foarte ridicată în funcție de alți factori, să spunem că sunteți producători de căpșuni și cultivarea acestora este influențată de anotimp. Acest factor poate reprezenta o oportunitate (să spunem că sunteți producători de căpșuni iar cultivarea acestora este în mod direct influențată de anotimp, acest factor poate deveni o oportunitate în sensul în care, puteți să vă extindeți și să începeți producerea acestora în sere pentru ca mai apoi să ridicați prețurile în anotimpurile în care căpșunele sunt o raritate pe piață, sau poate deveni o amenințare în cazul în care afacerea voastră suferă din punct de vedere financiar și nu vă puteți extinde, caz în care trebuie să vă adaptați și să opriți operațiunile, lucru care vă va permite să economisiți. Puteți de asemenea cultiva fructe de sezon în locul căpșunilor și să vă adaptați în felul acesta la piață și la cererea acesteia.

Notă:

Având toate informațiile necesare în legătură cu piața veți putea face alegerile corecte pentru ca afacerile voastre să poată beneficia de aceasta. Cercetarea oportunităților și a amenințărilor vă poate oferi o imagine de ansamblu care vă poate permite să prevedeți din timp situațiile care vă pot afacta într-un sens sau altul afacerile.

Factorii de tip extern sunt periculoși și pot reprezenta o amenințare în măsura în care informațiile voastre în legătură cu aceștia sunt mai puțin precise și sunt favorabili în măsura în care acuratețea informațiilor este una ridicată. Antreprenorul va găsi întotdeauna soluția potrivită pentru ca afacerea sa să nu sufere pierderi ireparabile. Sigur, pot surveni și catastrofe dar, acestea reprezintă excepțiile, în rest, antreprenorul este răspunător. Depinde în totalitate de voi, ca afacerile voastre să vă aducă beneficii.

Succes!

Etichete: , , , Filled Under: Dezvoltarea afacerii,Marketing și vânzări Posted on: 2 September 2016

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania