Salut!
La modă azi, sunt rețelele sociale iar oamenii sunt cu totul înnebuniți de a se afișa oriunde pe acestea. Nimic nu mai e ascuns, totul e la vedere.
Facebook.com este, după părerea mea, cea mai bună platformă socială pe care ne putem promova produsele și serviciile. Astăzi vom vorbi despre aceasta și despre cum putem crea o afacere în jurul acesteia.
Facebook este pe trendul acesta încă de la apariție, reprezentând una dintre cele mai exploatabile resurse de pe internet. Azi, majoritatea afacerilor sunt prezente în această rețea și mulți dintre cei care se află în căutare de produse sau servicii adesea, caută în primul rând în cadrul site-ului.
Facebook se află într-o continuă schimbare, compania aducând permanent caracteristici noi și îmbunătățiri, de aceea este important să fim tot timpul în pas cu acestea.
Facebook dispune de expunerea cea mai mare la nivel global, numai în ziua de 31 Decembrie a anului trecut site-ul înregistrând cu mult peste 1.200.000.000 de utilizatori activi, după cum relatează compania, ceea ce îl face cel mai de succes factor de influență la nivel global.
Cum însă ne poate ajuta Facebook pe noi și afacerea noastră?
Prin integrarea de campanii de anunțuri publicitare în cadrul afacerii noastre putem atinge orice public și orice audiență.
Ce beneficii ne pot aduce aceste anunțuri?
Acestea ne pot crește popularitatea prin sporirea numărului de fani/producând o conșientizare mai mare în rândul publicului țintă și a publicului în general.
Ne poate ajuta în promovarea evenimentelor pe care le susținem.
Prezentarea brandului, prin promovarea unui produs sau a unui eveniment de afaceri.
Identificarea de potențiali cumpărători ai produselor și/sau serviciilor noastre.
Ce trebuie să facem în vederea eficientizării la maximum a anunțurilor noastre publicitare pe Facebook?
1. Cercetarea intereselor pe Facebook. Odată creat un anunț publicitar, Facebook ne oferă posibilitatea de a cerceta zonele de interes pentru piața noastră țintă (țări, orașe etc..
Procesul este asemănător cu cel al căutărilor de cuvinte cheie, cu precizarea că Facebook, ne sugerează și ne ajută să descoperim zone de interes asociate celor pe care le avem. De asemenea pentru a scade costurile campaniilor publicitare, este indicată targhetarea unei cât mai mari audiențe pentru anunțurile noastre.
2. Folosirea unor imagini care ies în evidență. Spre deosebire de Google/Adwords, anunțurile Facebook pun accent pe impresie, folosirea spațiunlui pentru text este similar irosirii acestuia. Cât mai puțin text și folosite imagini, borduri și elemente care scot anunțul în evidență. Facebook este adaptat imaginilor grafice și de aceea anunțurile dau randament mai mare atunci când conțin imagini.
Se recomandă crearea anunțurilor după anunțuri asemănătoare, care au efect și păstrarea acestora într-o bibliotecă de anunțuri.
Testarea anunțurilor se poate face prin stabilirea unui buget mic (5-7 Euro/zi).
Este recomandată stabilirea unui buget mic datorită faptului că, Facebook va alege cel mai bun public pentru interesele noastre atunci când are un buget limitat altfel, dacă I se oferă un buget mare în fiecare zi (1000 Euro), Facebook de cantitatea aceasta de bani va difuza anunțurile, unui public variat.
imaginile pentru anunțuri, trebuie să releve întotdeauna pozitivitate și optimism.
Există trei feluri de anunțuri pe Facebook.
1. Anunțurile Promovate
Acest tip de anunț pune în joc o strategie foarte focusată folosită pentru actualizarea stării pe peretele paginii și transformarea acelei stări într-un anunț.
Odată ce un anunț dă randament (primește comentarii, Like-uri etc.), putem promova acea postare (stare/status) pentru a primi în continuare aprecieri și pentru a crește popularitatea brandului/a imaginii.
2. Publicitate de tip pagină
Ideea este că Facebook, la origini este un site de Marketing deși a fost inițial creat în scopul folosirii de către un public select. Facebook în acest moment trebuie folosit de către orice fel de afacere pentru că poate fi folosit.
Succes!
Spune-mi ce crezi...