
Ca o continuare a unui articol precedent consider necesar să accentuez importanța relației cu clienții. Iar în acest articol vom discuta despre comportamentul vostru vs comportamentul clienților (iarrrr???!! Da iar!).
Atunci când clienul este nemulțumit și se ”aprinde” este bine să știți cum să reactionați. De aceea vom enumera câteva sfaturi utile în această privință.
- În primul rând fiți hotărâți și evitați să deveniți agresivi. A fi hotărât în relația cu un client înseamnă să spui și să faci ceea ce crezi de cuviință. Faceți o regulă din asta în conversațiile cu clienții și acestea vor fi întotdeauna benefice afacerii voastre deoarece veți fi mereu încrezători, calmi și în controlul situației. Astfel veți dovedi profesionalism.
- Evitați deasemenea să vă grăbiți, vorbiți mai încet decât interlocutorii voștrii. Veți da dovadă în felul acesta de calm și veți avea mintea mai clară ceea ce vă va aduce un control sporit și veți experimenta o încredere care în mod cert vă va ajuta. Vorbiți încet și sistematic (meticulos, precis) atunci când veți fi provocați și vă veți păstra poziția în timpul conversațiilor dificile.
- Iar, nu vă grăbiți să răspundeți la întrebări. A răspunde imediat întrebărilor unor clienți dificili puteți fi determinați să spuneți ceva ce mai târziu puteți regreta. Așteptați în jur de 3 secunde înainte de a răspunde, gândiți întrebarea și formulați precis răspunsul.
- Evitați să vă enervați însă dacă se întâmplă să vă enervați este bine să luați o pauză. Comunicați clientului că este necesar să vă ocupați de altceva chiar în acel moment dar asigurați-l că veți reveni la el. Ideea este să vă detașați de client și să vă limpeziți gândurile pentru ca apoi să reveniți cu forțe noi.
- Fiți pozitivi în exprimare. Gândurile negative crează situații negative.
Spune-mi ce crezi...