Etica mediului online în România

011_009

Știți?!..

Pe internet puteți face o mulțime de lucruri, inclusiv sex dar în ceea ce privește afacerile putem spune că este mediul cel mai propice. Problema este însă că în mediul online mișună o sumedenie de lucruri nefaste unor afaceri onorabile. De la mesajele SPAM la viruși, troieni și tot felul de malware, aceste potențiale pericole pot dăuna afacerilor noastre.

Problema 

Ceea ce mă enervează cel mai mult este faptul că afaceri aparent oneste precum periodicele online, includem aici ziare, reviste, website-uri de știri și tot felul publicații online, par să utilizeze la rândul lor metode neetice de promovare. Acum, știu și eu că pentru a se întreține și pentru a putea oferi în continuare servicii ”free of charge” aceste publicații trebuie să afișeze mesaje publicitare în cadrul publicației dar hai mă!, chiar trebuie să fac slalom printre 1000 de ferestre popup pentru a citi un articol din Adevărul Online?! No, eu doar întreb, e politica lor..

Din când în când intru pe www.nytimes.com să citesc New York Times Online dar niciodată nu am văzut vreo fereastră popup generată de acest website, ”for God sake!” acest site nu are nici un fel de reclame pe el, doar informații de calitate (pe care Mălin Bot de la Evenimentul Zilei le-ar numi Premium și apoi ar cere o căruță de bani de la utilizatori pentru a le accesa). Este incredibil cât de josnici sunt oamenii în România, și spun da.. ”oamenii!” pentru că dacă oamenii nu ar accepta, aceste publicații de căcat nu ar exista.

Modul similar în care alte website-uri respectiv afaceri (v. magazine online) se folosesc de practici neetice pentru a determina utilizatorii să producă trafic sau chiar să cumpere anumite produse este specific mentalității publicului căruia acestea se adresează.

Ca atare ce spun eu aici?

Păi în primul rând spun că românii formează un popor de nevertebrate, apoi spun că acest gen de afaceri trebuie să-și piardă toți clienții/utilizatorii sau cel puțin un mare procent din utilizatori pentru a învăța că respectul față de clienți respectiv utilizatori trebuie să fie cu 80% mai mare decât dorința de a face profit. Mă gândesc aici că dictonul ”Clientul nostru stăpânul nostru” este pură teorie în ceea ce privește exprimarea tuturor afacerilor care operează pe teritoriul României, inclusiv ale celor venite din exterior (le-am românizat și p-alea).

Da știu, strategiile astea funcționează pentru că românii care nu se revoltă când se confruntă cu astfel de situații sunt în general niște putori care pierd timpul aiurea, fără principii și cu mentalitate de oi bezmetice (nu e de mirare că cel mai popular personaj al culturii noastre e Bulă/Păcală). No, nu există excepții, aceștia reprezintă expresia fidelă a unei mentalității lipsite de orice fel de atitudine, pe scurt ca să fac o analogie, aș spune că românii sunt niște mămăligi, peste 80% dintre aceștia cel puțin iar asta formează o majoritate care îmi permite orice fel de generalizare.

Faptul că afacerile cu prezență online în România care includ și practici de acest gen profită de faptul că nu întotdeauna se întâmplă să se afle față în față cu clienții este o reflexie a caracterului celor cărora se adresează iar asta nu face decât să le încurajeze mai departe.

Aceste afaceri nu urmăresc profituri stabile și recurente, no, ele urmăresc Japca, profitul de moment și oportunitatea de a înșela utilizatorii.

Soluția

Aceste afaceri ar trebui obligate să învețe că există căi mai bune de a profita de afacere deoarece un client care se întoarce sau care împrăștie știrea că afacerea respectivă este bună este mai bun pe termen lung decât un profit rapid dar lipsit de onestitate.

Evenimentul Zilei și așa-zișii lui editori ar trebui să învețe că afacerea lor este offline și că se bazează pe vinderea ziarelor. Mălin Bot ar trebui să evite să mintă la TV că presa s-a mutat online, presa este presă în primul rând că vine în formă printată pe suport de hârtie. Eu știu că ziarele în România reprezintă maculatura care e utilă doar pentru a.. mânca șuncă cu ceapă și pâine pe capota unei Dacii de preferință într-o intersecție dar asta nu înseamnă că dacă așa-zișii editori ai acestor ziare încep să scrie online acestea vor avea automat un conținut mai de calitate.

Mălin Bot (nu am nimic personal cu el, am cu mincinoșii în general) prin faptul că scrie online a dovedit doar că nu este profesionist în ceea ce face ci este doar un blogger cu mai multe fițe în cap (nu că e rău în a fi blogger ci… heh! înțelegeți voi..).

A conduce o afacere în România este dificil, sunt primul care recunoaște asta dar a-ți bate joc de clienți nu înseamnă a face afaceri.

Evitați să mai intrați pe website-uri care generează ferestre popup de la primul click și nu strâng bani din donații.

Succes!

Etichete: , , , Filled Under: Marketing și vânzări Posted on: 7 April 2016

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania