V-ați simțit vreodată stresați?
Doh! Știu, boala secolului, e ca și cum aș întreba, ”respirați?”
Ok, așa este, toată lumea e stresată, dar v-ați simțit vreodată stresați că aveți atât de multe treburi de făcut că nu știți de ce anume să vă apucați?
Personal, lucrez cu informația iar conținutul din web reprezintă, în mare, sursa de unde culeg această informație.
Prioritizarea este un lucru foarte important, dacă vrem să realizăm ceva.
În Evernote păstrez o listă cu lucrurile pe care vreau să le realizez.
De ceva timp folosesc un sistem realizat și dezvoltat de Tony Robbins numit Rapid Planning Method (RPM).
Astfel, sistemul presupune clarificarea răspunsului la 3 întrebări.
1. Ce anume vreau să realizez? Care este rezultatul? Care este rezultatul la care vreu să ajung?
2. De ce vreau să realizez asta? Care este scopul meu? Ce voi câștiga din asta?
3. Ce acțiuni trebuie să întreprind pentru ca asta să se întâmple? Care este planul meu?
În funcție de răspunsurile la aceste întrebări îmi pun ordine în priorități.
Zi de zi apar noi informații și ca bloggeri, vloggeri sau creatori de conținut ne găsim de multe ori în imposibilitatea de a stoca acest volum nou de informație care se tot adaugă.
De multe ori, nu cantitatea de informație este problema ci coerența și/sau relevanța acesteia.
Lucrez mult în Evernote, unde adun de-a lungul întregii zile informații, ceea ce constituie, în realitate și motivul pentru care devin stresat.
Information overload, prea multă informație. Adevărul este că internetul este plin de informație de rahat (scuzați limbajul!).
Asta este în general principala sursă a stresului meu.
Cum fac față?
Păi ăsta este și motivul articolului, așa e?
Gary Keller spune în cartea sa ”The One Thing”, că ar trebui să începem ziua punându-ne o singură întrebare, ”Care este acel lucru pe care dacă îl fac azi, toate celelalte lucruri vor deveni mai ușor de făcut sau nenecesare?”.
Ok, care este acel lucru care mă ajută pe mine să fac față avalanșei de informație care, CU SIGURANȚĂ, urmează să vină asupra mea zi de zi?
În fiecare dimineață, ca parte a rutinei mele matinale, pun în fundal Simfonia nr. 5 a lui Beethoven, închid ochii și timp de zece minute nu fac nimic, meditez, îmi golesc mintea de orice gând.
Deci, MEDITAȚIA.
Acesta este principalul lucru care mă ajută pe mine să fac față surplusului de informație pe parcursul zilei.
Apoi, fiecare bucățică de informație care mă interesează, o arunc în Evernote, după care în fiecare dimineață, verific informația și o cataloghez cu o etichetă.
Ca să îmi culeg propriile idei, nu stau să deschid Evernote, să deschid apoi o notiță în care să îmi scriu ideile.
Ați observat cum funcționează ideile?
Au venit și imediat ce ți-ai schimbat gândul, au și fugit.
Folosesc Drafts.
Drafts este o aplicație extraordinară în care colectez și transmit către Evernote ideile și lucrurile la care mă gândesc. Aplicația e gata imediat ce ai deschis-o. E genială!
O altă Problemă
Informația vine și din alte surse, TV, persoane în jur, telefon etc.
Acesta este unul din motivele pentru care nu mai frecventez Facebook, rețeaua oferind 98% informație inutilă.
Abundența de informație este problema?
Cea mai mare parte a informației pe care o culeg ajunge la coșul de gunoi, deoarece aceasta pentru ca să fie clară și relevantă, din punctul meu de vedere trebuie să îndeplinească câteva criterii:
– Trebuie să fie ușor de înțeles din punct de vedere logic.
– Să ajute la luarea unor decizii justificabile.
– Trebuie să mă ajute să finalizez cu succes ceea ce am de realizat.
Un prieten îmi spunea că așa-numitul ”surplus de informație”, este doar un motiv să nu mă concentrez pe ceea ce am de făcut.
Eu vă spun, pentru a ne descurca, cu cantitatea de informație care este generată zi de zi, este musai să avem un sistem pe care să ne bazăm și pe care să îl îmbunătățim în fiecare zi.
Prietenul meu avea dreptate, la data aceea pierdeam timpul organizând lucrurile de care voiam să mă ocup.
Acum, nu mai citesc, nu mă mai uit, nu mai iau în seamă decât ceea ce mă interesează direct.
Poate părea egoist, dar în felul acesta evit cu succes să îmi consum timpul cu persoane și/sau în activități neimportante pentru mine.
Voi cum reușiți să duceți la îndeplinire lucrurile pe care vi le propuneți, aveți vreun sistem sau vreo metodă pe care ați putea să mi-o recomandați?
Succes!
Spune-mi ce crezi...