
Ce e un antreprenor?
Am mai abordat acest subiect în cadrul acestui blog, un antreprenor este o persoană care își asumă riscuri în mod calculat și care introduce un produs sau serviciu nou sau existent într-o piață nouă sau care există deja.
Antreprenorul ia decizia unei acțiuni comerciale. Acesta ia o idee și o modelează în ceva care poate fi perceput ca un bun sau un beneficiu comunitar.
Unii dintre antreprenori devin unii dintre cei mai importanți oameni din această lume, ex. Steve Jobs, Bill Gates etc.
Deci, de ce aveți nevoie pentru a deveni pentru a deveni antreprenori?
Păi în primul rând se află ideea fără de care existența antreprenorului ar fi inutilă. Acesta acționează în conformitate cu ideea respectivă în vederea transformării acesteia în ceva ce oamenii sunt dispuși să plătească pentru a avea.
Cum puteți face asta?
Pentru a analiza fezabilitatea unei idei puteți utiliza o metodă des folosită de oamenii de afaceri și anume Anliza SWOT.
Aceasta reprezintă un sistem de analizare amănunțită.
Componentele unei analize SWOT (engleză, strenghts – puncte tari, weakenesses – puncte mai puțin tari, opportunities – oportunități, threats – amenințări):
Puncte tari:
În vederea obținerii succesului afacerii voastre, este necesar să puteți analiza fiecare punct tare de care dispuneți, ex:
Ideea voastră este una care poate schimba modul în care oamenii percep lucrurile?
Aveți abilități care vă permit să vă vindeți rapid ideea?
Dispuneți de abilități, cunoștințe sau valori care va conferă avantaje asupra concurenței?
O analiză asupra punctelor voastre tari vă poate acorda un plus de încredere. Vă poate de asemenea arăta cum ați putea juca astfel încât să convingeți publicul să vă cumpere produsele sau serviciile.
Puncte slabe
În momentul în care vă analizați punctele tari aveți posibilitatea de a vă naliza și punctele slabe. Analizați-vă punctele slabe și încercați să găsiți un echilibru cu punctele tari sau chiar să le transformați în puncte tari. Gândiți-vă așadar cum ați putea acoperi neajunsurile și cum ați putea transforma punctele negative în puncte pozitive.
În felul acesta vă veți întări încrederea de sine. Veți putea de asemenea să vă asigurați că vă cunoașteți toate slăbiciunile și că știți cum să le contracarați.
Oportunități
Primii doi factori au avut de-a face cu caracteristicile voastre interioare dar să fim sinceri, ca antreprenori suntem adesea puși în situații care ne implică foarte puțin și pe care trebuie să le controlăm. Orice fel de oportunități care apar în calea noastră trebuie să fie analizate pentru a verifica succesul pe care ni-l pot aduce pe piață. Aceste oportunități pot include atitudini ale oamenilor cu privire la un produs, o nevoie depistată pe piață pentru un serviciu și orice fel de stimulent aflat pe piață pe care îl puteți folosi în avantajul vostru.
Prin identificarea diverselor oportunități, puteți afla dacă începerea unei operațiuni comerciale este o idee bună.
Analiza oportunităților vă poate dezvălui cum acestea vor putea fi îmbinate cu punctele voastre tari sau cum pot să anuleze punctele voastre slabe.
Amenințările
Odată cu oportunitățile fiți siguri că vor veni și amenințări care vă pot strica ”ploile”. Ca atare este bine să luați în considerare impozitele, legile, situația politică la momentul actual și să determinați dacă într-adevăr aveți o piață cu potențial.
Prin cercetarea amenințărilor care vă pot afecta afacerea vă puteți face planuri în avans care să vă permită să acționați în caz că lucrurile nu vor merge cum ați preconizat.
Acestea sunt elementele esențiale ale unui antreprenor inteligent.
Succes!
Spune-mi ce crezi...