Astăzi, mai bine zis ieri, am fost întrebat ce anume trebuie să se întâmple ca o afacere să aibe succes. Interesantă întrebarea, răspunsul care mi-a venit imediat, a fost acesta, ”știi, e ca în viață, condițiile trebuie să fie prielnice, timpul să fie potrivit iar noi trebuie să fim pregătiți pentru succes”.
Adevărul este că acele condiții trebuie să existe iar acestea pot fi reprezentate de ideea afacerii, de existența cererii, de dispoziția economiei etc.
Definiția succesului
Ce este succesul?
Vedeți voi depinde, succesul în sine înseamnă ”atingerea obiectivelor” și precum am exprimat mai sus, ecuația succesului în afaceri este următoarea.
Antreprenorul are ideea afacerii + piața este pregătită (există cerere) + condițiile economice sunt propice dezvoltării afacerilor + punerea în valoare a acestor elemente (pornirea unei afaceri) = Vânzări și profit/Succes Garantat
Analizând ecuația de mai sus realizăm de fapt că, succesul în afaceri reprezintă pe scurt crearea unui produs/serviciu ( existența ideii de afaceri) care pusă în practică generează profit.
Mergând mai în profunzime însă vom vedea că factorul central al acestei ecuații este antreprenorul (practic el ia toate deciziile cu privire la toți ceilalți factori determinanți și pune în mișcare strategiile care în cele din urmă conclud în succes).
Antreprenorul și acțiunile lui?
Încercând să deslușim cine sau ce este antreprenorul putem rezuma simplu că este oricine își asumă responsabilitatea inițierii și conducerii unei afaceri și care datorită experienței poate repeta experimentul oricând după aceea.
Astfel, un om de afaceri sau antreprenor începe o afacere de la zero și o crește până la pragul în care poate trage concluzia că aceasta este un succes.
În felul acesta succesul poate însemna atingerea unui prag anume de vânzări și generarea unui profit satisfăcător.
Produsul sau serviciul
Apoi vorbim despre idee sau produs/serviciu, vorbim despre obiectul afacerii și efectiv al succesului. Pe scurt produsul/serviciul este absolut necesar să fie de calitate pentru ca publicul căruia I se adresează să fie dispusă să plătească pentru a beneficia de el. Acesta este rolul acestuia (al produsului/serviciului) iar sarcina antreprenorului este aceea de a-l aduce în atenția publicului căruia îi este destinat. Acesta va folosi tehnici și strategii de marketing în sensul acesta.
Piața și cererea
Cererea este relativă la piață și este determinată de aceasta. Asta înseamnă că piața este terenul pe care omul nostru de afaceri își va desfășura acetivitatea, sau în fine, o mare parte a activității. Antreprenorul trebuie să cunoască teritoriul pe care va acționa. Este o idee bună ca un studiu de fezabilitate a ideii de afaceri (citiți articolul Fezabilitatea ideii de afaceri de pe acest blog) să aibe loc înainte de pornirea afacerii în sine.
Amintiți-vă că un antreprenor priceput întotdeauna va rula scenarii și strategii reproducând cel puțin la nivel teoretic succesul pe care va urma să îl aibă și de cele mai multe ori va determina cu succes cauzele și consecințele înainte ca acestea să aibe loc.
Amintiți-vă de asemenea că efortul dă roade până la urmă, așadar antreprenorul își va da toată silința ca planurile sale să se împlinească așa cum a preconizat el. Atitudinea antreprenorului este reflectată de mentalitatea sa de învingător indiferent de situație, el învață din eșecuri iar acestea nici măcar nu există pentru el ele fiind doar oportunități de a învăța.
Astfel ecuația succesului în afaceri este simplă idee + cerere = profit = succes și este pusă doar în relație cu antreprenorul și cu tot ce ține de acesta.
Succes!
Spune-mi ce crezi...