Salut!
După ce am vorbit în precedentele articole despre productivitate, despre organizare și despre încrederea în propria persoană, a venit timpul să folosim ce am învățat în avantajul afacerilor noastre.
În calitate de tineri antreprenori, afacerile noastre promit profitabilitate doar în măsura în care lumea află despre noi. Sigur, publicitatea în ziua de azi, este la îndemâna tuturor celor care au ”un ban de investit”.
Există multe moduri în care ne putem dezvolta afacerile iar infuziile de capital sunt întotdeauna opțiuni benefice dar să fie oare atât de ușor?
De unde începem?
Începeți cu începutul
Începeți prin a vă promova pe voi înșivă ca, cunoscătorii ai domeniilor în care activați. Există antreprenori care își promovează produsele și serviciile înainte ca acestea să devină disponibile pentru a fi livrate către public. Aveți această opțiune la îndemână, desigur dar, recomandat este să vă creați propria credibilitate, adesea tinerii antreprenori sunt priviți cu susceptabilitate iar afacerile lor suferă din cauza asta.
Sigur, dacă dispuneți de capital (de ex. vă aflați în SUA și aveți un ”Înger” care investește în voi), puteți cu ușurință să investiți în publicitate dar, pentru noi, cei care locuim (accidental) în România, putem apela la relații să ducă vestea despre noi și afacerile noastre.
Astfel puteți investi în publicitatea televizată deoarece, aceasta produce cel mai mare impact în cel mai scurt timp. Internetul este o opțiune de asemenea dar, o opțiune mai bună se poate găsi în presă, revistele și ziarele oferind o mai mare credibilitate.
Massmedia funcționează pe baza mentalității de turmă, uitați-vă la programele tv, la serialele tv și la modul în care se răspândește popularitatea acestora în rândul publicului.
În același mod, odată ce ați apărut în media și lumea a aflat despre voi, cu certitudine vestea se va răspândi cu repeziciune de la persoană la persoană.
Planificarea campaniilor de marketing trebuie abordată cu seriozitate, îmi vin în minte în acest moment un MegaEșec al rețelei Sky care l-a împuternicit (trimis) pe Stuart Ramsey să facă și el, ca și alți ”engleji” și snume, de râs România prin interviuri fictive. Eșecul lui Ramsey trebuie privit ca o lecție de ”așa NU!”
De aceea când relatați povestea afacerilor voastre rămâneți fideli adevărului și realității, evitați exagerările și mai ales, evitați să spuneți, povești închipuite cu privire la produsele și/sau serviciile pe care afacerile voastre le pun la dispoziția publicului. Planificați-vă cu minuțiozitate fiecare campanie de marketing și publicitară pentru că, în lumea de azi, veștile negative circulă foarte rapid. Fiți corecți cu publicul vostru țintă iar acesta vă va arăta în mod negreșit respect.
Încrederea de Sine
Dezvoltarea unei afaceri nu este ceva simplu, ba din contră, riscurile pe care acest proces le implică și lipsa unor succese efective care la un momentdat vor ieși în primplan vor face ca dificultățile să tot sporească. Aici este unde Încrederea de Sine trebuie să intervină și să vă ridice când ați căzut și să vă împingă înainte atunci când aveți impresia că nu mai puteți continua.
Calendarul și Planificarea
Planificați-vă cu atenție țintele, voi urmăriți să vă faceți cunoscuți, atât pe voi înșivă cât și afacerea, cu toate produsele și serviciile voastre. Pentru fiecare campanie publicitară și de marketing utilizați câte un calendar separat. Cu Calendarul Google acest lucru va fi ușor.
Creați liste cu lucrurile pe care le aveți de îndeplinit și mai cu seamă specificați cu claritate scopul principal al fiecărei campanii în parte.
Dacă simțiți că aveți unele lipsuri în ceea ce privește aplicabilitatea lucrurilor pe care le-am parcurs pe acest blog, puteți reveni oricând și verifica ce vă interesează pentru a vă eficientiza productivitatea cât mai mult.
Succes!
Spune-mi ce crezi...