
Salut!
Am scris alaltăieri despre câteva lucruri pe care e bine să le evităm ca bloggeri/scriitori/oameni de afaceri. Un lucru interesant care mi-a venit în minte în timp ce scriam acel articol a fost că foloseam blogul ca pe un jurnal personal moment în care m-am simțit un pic vinovat pentru că deși inițial ăsta a fost scopul lui, în timp acesta a evoluat și am simțit că i-am nedreptățit oarecum pe cititori.
Am fost dur de multe ori pentru că priveam blogul ca pe un loc privat, unde intruziunile, recte comentariile răutăcioase sau inadecvate/, erau acceptate doar în cadrul regulilor.
Mea culpa
Oh yeah, la început a fost web logul. Acesta era un loc intim unde erau înregistrate evenimente din viața noastră, în care din când în când invitam cititorii să își spună părerile.
În ziua de azi însă, blogul mai mult de atât, este o afacere.
Problema pe care o văd eu, pe care am reușit cu succes atâția ani să o evit și cu care încă mă lupt constă în faptul că în calitate de furnizor de conținut/informație poți ajunge să te intereseze mai mult banii decât cititorii și dacă e vorba de o afacere, în opinia multora (inclusiv a mea), asta e legitim, problema este că prea multe advertoriale, bannere care nu au legătură directă cu, conținutul website-ului pot dăuna credibilității blogului și în cele din urmă proprietarului acestuia.
Personal, mă hotărăsc în primele 5 secunde dacă un blog merită timpul meu și știu că asta se întâmplă inclusiv în privința acestui blog. În ultimul timp am observat o scădere semnificativă a traficului pe site și părerea mea este că această scădere este în primul rând cauzată de înfățișarea website-ului.
Ca atare, designul contează.
Calitatea conținutului nu are nici o legătură cu forma sub care e prezentat.
Sau are?
Care e opinia ta?
Îmi place un site simplu, dar dacă în lipsa unei sofisticări vizuale mi se prezintă sub formă de widget-uri reclame, bannere și add-uri, brizbrizuri și informații inutile, atunci „pa!”, părăsesc acel website imediat, fără discuție.
„Nu mă agresa cu nevoia ta de monetizare!”, scriitorule!
Nu mă înțelegeți greșit, sunt cu totul pro-business, predic asta zi de zi cu religiozitate (pomp! Religia e răul suprem în lume, părerea mea.), dar dacă mă atragi pe blog cu un titlu sau cu un extras din text/un sumar interesant doar ca să îmi vinzi ”chestii, opinia mea despre tine ca blogger, recte scriitor se prăbușește teribil.
În mod cert asta s-a întâmplat și cu acest blog în ultimul timp de când i-am schimbat tema. Pesemne că oamenii percep designul ca brizbriiz, lucru pe care pot să îl înțeleg.
Din acest motiv, de ieri am trecut la vechea înfățișare, mai directă și mai simplistă, desigur, până la o nouă schimbare.
În parte este și vina noastră, ca utilizatori de internet care pe de-o parte dorim ca un site să arate bine/prezentabil, plăcut vederii și pe de alta amendăm un design mai complicat.
Asta e interesant pentru că explică multe despre noi ca gândire analitică, ceea ce e din punctul meu de vedere ironic, pentru că trăim în era selfie-urilor și a imaginilor unde imaginația joacă un rol din ce în ce mai puțin important și unde simplitatea e folosită ca laitmotiv pentru lipsa imaginației.
Dar poate că și asta are legătură cu ideea de „satisfacție imediată”.
Pe de altă parte un conținut de bună calitate, actualizat constant și elaborat în cât mai multe detalii, împletit cu promovări relevante poate constitui o formulă de succes.
Advertorialele pot deveni o unealtă foarte importantă în monetizarea blogului și chiar în îmbunătățirea conținutului acestuia. Ele te pot scoate dintr-o lipsă de idei și îți pot da subiecte pe care poți scrie. Este bine să îți amintești totuși că blogul tău se bazează pe conținut relevant publicului căruia i te adresezi.
Care este, deci, părerea voastră, cum anume v-ar plăcea să arate blogurile, site-urile pe care le frecventați? Este forma mai importantă ca, conținutul?
Succes!
Spune-mi ce crezi...