Cum vindem – cum prezentăm

p_121

Viața este ceea ce ne dorim să fie, suntem creatorii propriei noastre realități.

Deși poate părea ciudat, viața este o continuă activitate în domeniul vânzărilor. Așadar cu toții suntem într-un fel sau altul oameni de afaceri (și uite cum îmi fac praf articolele despre ce înseamnă să fii om de afaceri 16b1fcd8f0768dfc8d5912923874f1b1
). Indiferent dacă vă pricepeți sau nu la vânzări, gândiți-vă un pic, ceea ce facem fiecare dintre noi zi de zi este să vindem ideile, opiniile, imaginea proprie etc. tuturor celor cu, care interacționăm. De aceea este recomandat să dăm un impuls abilităților noastre în ceea ce privește lucru cu oamenii.

Deci până la urmă cu toții suntem vânzători. Viața oamenilor este o serie de prezentări a propriei persoane într-o lumină cât mai bună. Fie că mergem la un interviu pentru un job, fie că doar încercăm să convingem pe cineva să ducă la îndeplinire o sarcină ceea ce facem de fapt este să prezentăm (vindem).

Pași în pregătirea unei prezentări de succes

Atragerea și implicarea audienței

Natura umană este în așa fel făcută că oamenii susțin soluțiile la a căror creare sunt parte. Astfel pentru a atrage oamenii de partea voastră, este bine să îi implicați în procesele de luare a deciziilor prin solicitarea de întrebări și idei din partea acestora.

Neimplicarea oamenilor cheie este o chestiune riscantă deoarece poate duce la o înțelegere eronată a mesajelor. Pentru o derulare eficientă a planurilor pe care le puneți în mișscare este nevoie să creați acorduri cu oamenii importanți în atingerea obiectivelor și îndeplinirea planurilor voastre. În vederea deschiderii persoanelor mai tăcute și/sau emotive este utilă folosirea cât mai multor întrebări retorice.

Pregătirea este cheia succesului

Pregătiți-vă audiența pentru ceea ce urmează în timpul sau anterior  prezentării.

Tactici

– Alocați sarcini pregătitoare în privința unei activități mai importante. Putem da aici exemplu citirii unui studiu sau analizării unei probleme și găsirea unor posibile soluții pentru expunerea acestora într-o întâlnire mai importantă.

– Contactați persoanele ce vor asista la întâlnire.  Desfășurați un studiu informal cu acestea pentru a determina care este opinia lor cu privire la chestiunea ce se dorește a fi dezbătută.

Rețineți că susținerea subiectelor cheie sau controversate poate fi stabilită din timp prin influențarea persoanelor importante în luarea deciziilor.

Cercetarea

Cu toții am vrea să fim persoane carismatice și întotdeauna cu răspunsul la ele. Este ușor odată ce cunoașteți elementele esențiale. Acest tip de persoane au întotdeauna la ele pregătit un material organizat și actualizat la carre au acces imediat (fizic sau mental). Aceste persoane dețin informațiile necesare susținerii ideilor lor și sunt pregătite mental cu glume, exemple haioase, povestiri și elemente care să folosească pentru încălzirea discuțiilor.

Explicarea

Următorul lucru pe care trebuie să îl faceți este să explicați ”de ce?”. Cel mai bun lucru pe care îl puteți face pentru convingerea audienței în legătură cu ceva este să îi oferiți un motiv care să le arate de ce ar trebui să facă sau să creadă ceea ce spuneți sau credeți voi.

Oamenii vor să știe ce au de câștigat pentru a reacționa pozitiv cu privire la ceea ce îi îndemnați să facă.

Este imperios necesar să oferiți o imagine a beneficiilor. Reacțiile negative nu vor fi în mod automat evitate dar prin oferirea unui motiv oamenii vor deveni mai receptivi la ideile voastre.

Cunoașterea și acceptării motivării duce la satisfacerea unei nevoi umane de bază, și anume, de a înțelege scopul acțiunilor noastre.

Utilizați cuvintele ”pentru că” sau astfel încât înainte de încheierea frazelor.

Când subiectul abordat este controversat sau supus generării unor stări de spirit complexe, este esențială testarea prealabilă a motivelor ce vor fi prezentate.

Solicitați așadar persoanelor de încredere să vă ajute în derularea acestor teste.

După cum spuneam, viața este o continuă activitate de vânzare. Este bine să înțelegeți acest lucru și să știți să îl explicați, că cine v-ar putea vreodată spune că nu vă pricepeți la vânzări.

Succes!
world_smilie

Etichete: , , Filled Under: Dezvoltare personală,Marketing și vânzări Posted on: 12 September 2015

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania